Kramkalas på Vårturnen med jobbet :-)

Igår var en lång dag. Började med att Mathias ångrade sig om sina kläder :-(



Han ville inte vara någon snygg fotbolls kille den här dagen. Han har rätt bestämda åsikter och är ibland svår att övertala. Det blev bruna shorts och en brun tröja med blå orm på(ligger på bordet)

Efter jag lämnat killen på förskolan så tog jag bussen till älvsjömässan. (15min med min buss :-)
Där träffade jag de andra värdinnorna/värdar som skulle hålla ihop dagens konferans. Det var 2237 anmälda till dagen och 14 bussar skulle tömmas. Det var super skoj, hälsa välkommen visa vart garderob/toa fanns och visa vart kaffet var och senare lunch och vilken hall vi skulle vara i.
 
Dröm om min förvåning när jag skulle hämta maten vid lunchen och smet förbi i kön (skulle in in köket och tigga åt mig en tallrik snabbt) så får jag syn på Anna. Min Anna Sande som jag jobbade med i Falun på CSN, men hon tog tjänstledigt för att läsa till teckenspråks tolk. Hon skulle tolka dagens föreläsningar för 5 döva.
Har inte träffat Anna på 1½år så det blev stort kramkalas. Hann med att prata med henne varje paur :-)


Och såg såklart till att föreviga henne på ett foto.

Föreläsningarna den här dagen var fantastiska. Först ut var GD(General direktören ) för AF Angeles. Hon var fantastiskt rolig och charmig, bjöd på sig själv och var helskön. När hon var klar så hade åhörarna en stund att ställa frågor. Vi hade placerat ut fyra mickar i plubliken och jag var ansvarig för en av dessa. Fick springa runt och sträcka fram micken till de som ville ställa en fråga.

Nästa talare var Nils Simonsson en gamal kirurg som pratade om :Är det vi som styr hjärnan, eller är det hjärnan som styr oss? Både och, säger Nisse. Hjärnan behöver energi för att sköta hela systemet, hålla oss friska, se till att vi blir hungriga och äter, så att hjärnan får energi, och så vidare.


Matnyttigt och roligt med studier som grund. Kan rekomenderas varmt om någon ska ha en föreläsare i framtiden.

Sista mannen ut var Colin Moon
Pratade om:  Are Swedes really that normal? Är svenskar verkligen normala?
Han hade så många roliga iaktagelser att berätta om. Skrattade för tredje gången denna dag så tårarna rann.
I det stora hela försökte han få oss att förstå hur fel det kan bli när man inte känner till varandras kulturer.



Efter föreläsarna hann vi vara ute i solen ett tag innan middagen.






Under middagen var det underhållning.



Oj blev lite suddigt. Micke Gran ( han var rektor på Fame Faktory för massor av år sen när det gick på tv)
Nu underhöll han med några kollegor. En kille som kanske varit med på talang uppträdde. Han kunde göra ljud som lät som ett helt trummset. Olika komp och musikstilar. Super coolt.

När efterätten var serverad avslutade Micke Gran och kvällens band spelade upp till dans/disco.

Jag gav upp och tog 22:15 bussen hem. Super bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0