Idag har vi hunnit med mycket.

Jag hämtade Mathias med bilen, så åkte vi till willys och lämnade tillbaka ett par skor.
Sen till IKEA åt köttbullar och potatis. Idag blev det 40kr för oss två i och med att jag köpte till mjölk till Mathias.

Så gick vi genom varuhuset, jag skulle ha ett duschdrapperi hade jag tänk med det visade sig att de flyttat upp det en våning och då struntade jag i det. Istället packade vi på en kartong med ännu ett sånt förvaringsskåp som vi köpte till Mathias leksaker ner. Nu ska han få ordning på sitt rum med.

Lyckades ta oss genom kassan ner i hissen och fick in den i bilen. Men Mathias som klivit in i bagageluckan ville inte komma ut. Tillslut fick jag iaf med honom in i bilen och kunde låsa fast honom för att köra 50 m till ICA.

Där lyckades vi vänta in en kundvagn med bil, mathias var super nöjde och tyckte bara det var tråkigt när jag stannade någonstans för länge.
Jag hade en kupong för blöjor köp två paket 50 kr rabbat. Nu var de så att om man handlade för 200kr fick man köpa blöjor för 89kr och handlade man för 400kr fick man köpa 2 paket för 89kr.
Jag tyckte jag pusslade på bra men när jag betalad i självscanningen så blev det bara ett paket för 89kr,hmmm jag hade inte kommit upp i 400kr för det var rabatter som inte syntes.
Tjejen i kassan sa att då kan jag lämna tillbaka ett paket blöjor. Så jag gjorde det och fick 129kr tillbaka.
Oppps! Det betydde då att jag köpte ett paket för 89kr -50kr i rabatt=39kr.

Nu sover killen och jag har fastnat här framför datorn. Ska försöka plocka ihop lite innan Daniel och Martin kommer ikväll. Martin har varit på sitt första disco ikväll, ska bli kul att höra honom berätta om det imorgon.

I helgen har killarna varsitt kalas att gå på. Martin på lördag och Mathias på söndag. Skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0