Mitt 200ade inlägg.....

Kul att ni fortfarande följer med mig :-)

Jag kommer nog inte vara lika aktiv numera skulle jag tro när jobbet börjar och allt. Men man vet ju inte kanske kommer massor med spännande saker att hända.

Hade tänkt skriva detta 200ade inlägg igår och då skriva att jag firade med den super goda cheesecaken. Den var super god och är inte slut än så det blri mera ikväll. Mathias åt oxå lite, men tyckte hallonen var för sura eller kalla. Han gillar mest färska bär.

Igår så lyckades han med det jag inte trodde var möjligt. Få eld på en tändsticka. Tror inte han förstod vad som hände för jag var snabb att blåsa ut. Kanske inte så smart, borde kanske ha låtit honom bränna sig lite så han fick lite respekt för elden. För någon dag sedan brände han sig på ett tomtebloss och fick en blåsa i handen, oj va han grät. Jag spolade handen i ljummet vatten, det är ju inte kallt vatten som gäller längre, som jag lärt mig på röda kors utbildningen men det blev en blåsa iaf som nu är trasigt.

Idag har vi -17 men jag och Mathias har varit ute en sväng och åkt lite pullka. Ingen annan var ute så det blev ett varv upp på berget och hem igen.
Nu när han sover har jag fotat urväxta kläder som ska läggas ut på tradera. Vore skönt att bli av med lite, allt tar ju sån plats.
Min förkylning är bättre med det är fortfarande tjockt i huvudet och nästan lock för öronen. Måste bli bra nu, börjar ju jobba på måndag.

Imorgon ska ju Mathias till förskolan så jag ska packa väskan med allt vi tog hem innan lovet, sovkudde (tvättad), nappar (kokade) galonisar(tvättade) fodrade galonkläder (tvättade) fleece tröja (märkt) så måste jag ta med extra vantar och sockar och mjukisbrallor ifall de ska ha det så här kallt.

Ska nog se till att fixa det nu när han sover så allt är klart......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0