Chefen bjöd på lunch :-)

Idag så hade vi chefsmöte i 3 tim. Helt sjukt att jag orkade koncentrera mig hela mötet. Kom på mot slutet att jag inte tänkt på Mathias på flera timmar. Vi tog upp en hel del punkter och jag har fått mina första uppdrag. Köpa in två vattenkokare till köket :-) älskar sånt och sen ska jag boka en planeringsdag, älskar sånt ännu mera. Sen ska jag fixa en checklista till cheferna så att de som blir nyanställda får de som de behöver, dator telefon behörigheter och blir anmälda till grundkurser. Sen ska jag oxå fixa leverans av fruktkorgar till kontoret.

När mötet var över så sa Anders (min chef) att han bjöd mig på lunch idag, så jag tackade ja och lämnade min matlåda i kylskåpet tills imorgon.
Kändes super lyxligt att få gå ut och äta. Daniel har ju för vana att göra det ofta, för mig käns det som fest.

Sen var det bara att gå hem för dagen.

Förra veckan när jag var till syrran och hämtade resväska så stannade jag till vid Stadsmissionen och kollade, såg en gamal sliten traktor för 70kr men köpte den inte. Idag ringde jag dit och den fanns kvar så jag och Mathias åkte dit och köpte den, det var även ett löstagbart släp som jag inte visste följde med :-)

Killen sätter sig på traktorn i butiken åker fram till dörren, ut ner för rampen och på gångvägen bort mot parkeringsplatsen, gissa om han blev tokig som bara den när jag la in den i bilen och skulle spänna fast honom.
Sen hämtade vi upp Daniel i Lilljeholmen och åkte hem. Vi tvättade av traktorn i badkaret och sen åkte han runt här hemma. Den har inga trampor utan är en putta på med fötterna bil. Hans förra gick sönder så den har vi slängt.

Nu ligger killen och sover och jag har varit och handlat, ska ta en dusch innan jag går och lägger mig. Måste lägga fram kläder till både mig och Mathias först bara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0