Bakat....

I lördags åkte Martin till sin Mamma eller sin hund som vi säger till Mathias. Vov säger han då :-)

På söndagen kände jag mig liiiite bättre och ville göra något så jag frostade av frysen. Kändes skönt att inte behöva stressa när det var så kallt ute. Maten klarade ju sig en bra stund.
Så nu är frysen fin och ren.

Idag har jag varit och köpte ett par badskor till Mathias, hmm grannarna hade ju köpt till sin son som ska med på resan i januari så då var jag väl tvungen att göra lika dant :-) Hittade oxå armpuffar på rea.

Nu på kvällen har vi gjort en CheeseCake eller den står i den super fina och rena frysen. Den skulle stå minst 5 timmar innan man kunde äta den. Hittade så mycke dalahallon att jag bara var tvungen att göra en frozen cheesecake.
Det är så suveränt gott lägger ut receptet i ett eget inlägg här efter om ni är intresserade.

Vi har haft en tomte framme som man kan trycka på en knapp så sjunger han två olika sånger. Mathias älskar den. Han har dansat runt den, med den och bäddat ner den i soffan under filten. Hur mysigt som hellst. Nog för att Daniel tillslut tröttnade och gömde den men vi har haft så kul med den. När Martin var här så dansade vi alla fyra. Jag Martin Mathias och nallen som vi höll mellan oss :-) Sen blev det slängrumpa runt runt i hela huset.

Jag vill bli frisk nu så jag kan börja planera till jobbet på måndag. Känns mysko att jag snart ska börja jobba. Har ju varit hemma 12+9månader. Hur gör man när man går upp på morgonen och gör sig iordning? vad har man på sig när man jobbar? hur, var, när??? många frågor blir det.

Ser fram emot lördag så vi ska till Junibacken på julgransplundring med Daniels jobb. Hoppas hoppas vi alla är pigga och friska och att Mathias orkar en stund iaf. Det börjar rätt sent på eftermiddagen.

Nu måste jag ta lite nässpray innan jag täpps till totalt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0