Vilken rolig dag jag hade igår :-)

Kom till Syfestivalen strax efter 10 och kom hem strax efter 15. Kunde gått där hur länge som helst. Mitt nya pyssel är makramearmband med pärlor. Låter kanske inte så snyggt men jag lovar att lägga ut en bild när jag har något att visa. Skulle bara behöva en stump planka och två spikar så är jag igång.

Har prövat lite när Mathias har sovit och spänt upp en snodd på soffkudden med nålar och knytit makremeknutar omkring. Ser fram emot att få till en planka så det kan bli super fina armband och halsband för den delen.

På em igår så gjorde vi inte så mycket mera. Jag och Martin kollade Melodifestivalen, jag ville att Alcazar skulle gått vidare direkt. Men men så är det ju alltid.

Jag känner mig lite bättre, men ögonen tjockar ihop på nätterna och hostan håller mig vaken. Mathias hostar oxå massor, tror han har haft en sväng feber nu under helgen oxå. Ev är det nya tänder på g oxå.

Idag började jag och småkillarna med att gå ut för att skotta bort all snö som kommit, men tjena Mathias tröttnade direkt. Han kunde inte ta sig fram någonstans. Vi släppte in honom till pappa så jag och Martin kunde skotta vidare. det hade kommit ca 3 dm snö och drivit in massor. Bilen satt ihop med snöhögen på ena sidan.

Svettig och varma kom vi in och starx efter kom William och frågade om Martin ville komma ut. Så de gick ut och lekte i snön. Daniel tog tag i snön på taken. Klev ut genom Mathias sovrumsfönster och skottade av förrådstaket. Sen gick han ut genom badrumsförnstret och skottade av taket mot andra sidan.
Martin och William var frusna så de gick in och lekte på Martins rum.

Det blev pannkakslunch, Martin åt dubbelt så många nu när han hade William som bordsgäst. Det innebar 2 pannkakor. William åt nog en 8-9 stycken och när han dukade av bordet så åt han några bitar från Mathias tallrik oxå. Hungrig kille.

När Mathias sen sov så gick jag ut för att få bort snön som Daniel skottat ner från förrådet. Men oj va hårt och tungt och fast den satt. kämpade som bara den och mycket var det. Så nu har vi snö upp till köksfönstret och en gång lagomt bred för en barnvagn ut till bilen. Tur man inte har större gård när det kommer så här mycket snö.

Nu har killarna badat och jag ska passa på att leka lite med mina snoddar innan det blir en dusch och i säng. Imorgon är Daniel ledig för att köra hem Martin, ville inte ge sig ut på vägarna idag. Hoppas det blir bättre väder imorgon. Kul med sol idag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0