Tillbaka till vardagen....

Mathias blev bättre i ögonen under helgen. Men jag fick halsont och feber under lördagen. Gick och la mig halv åtta. Söndagenvar lite bättre men jag passade på att sova ett par timmar när Mathias vilade.

Sen orkade vi ta oss ut och kolla på traktorn som skottade snö, super skoj.

Till kvällsmat belv det Pizza och så fick vi resterna av Jontes 2 års tårta till kvällsmat :-) vi kom rätt lägligt över till dem som fönster gluttare när hans släktkalas var över.

Igår var Mathias tillbaka på förskolan och jag jobbade. Min första dag på 75%, det kändes bra. Måste bara känna att jag är trygg med nya buss tider till och från jobbet. Men man hinner mycket mera på jobbet iaf..

Tisdagar har vi ledningsmöte på jobbet 9-12, det är jag och cheferna. Efter det så går vi ut och äter lunch. Skoj att komma ut och äta en gång i veckan. Idag blev det Grekisk kolgrillat :-) super mumsig kyckling sovlaki med pommes och ris.

När jag åkte hem från jobbet, tog en extra sväng via årstaberg för att hämta ett nytt fläktfilter till köksfläkten ringde Mathias dagis. Han hade dansat och stojat och farit in i ett bord och slagit sig i munnen. De blödde mycket och Liselotte ville berätta så jag visste om jag ville ringa folktandvården för att kolla upp honom.
Jag ringde genast min vän Annica (tandhygenist) i Falun. Det känns så himla skönt att bara prata med någon som har lite koll. Hon tyckte det var bra att göra en anmälan till försäkringsbolaget om det skulle dyka upp problem när permanenta tänderna kommer sen. Fick lite tips om hur jag skulle kolla om han var öm i tänderna då kanske jag skulle behöva in till en tandläkare.

När jag kom hem tog jag bilen upp på berget för att hämta Mathias ( skitbilen startade inte så jag fick använda starthjälpen, tur vi har en sån) Killen var som vanligt, super glad och mysig, kikade lite under läppen och den sträng man har under öveläppen satt lite fast mellan tänderna. Jag testade att trycka lite på tänderna och han svarade med ett leende och bet lite hårt, lite hårdare och hårdare. Så jag gissar att han inte har ont.

Stoppade in vagnen i bilen och åkte mot Fruängen där vi skulle plocka upp Daniel som handlat. ( bilen startade inte så det blev samma sak igen :-(  ) I Fruängen stod Daniel och väntade så han fick ta bilen och jag och Mathias gick upp till folktandvården, när vi ändå var där.

Super trevligt mottagande och som tur var kom en passient precis ut från ett rum och det visade sig att de hade bokat 30 min till hos tandläkare Pia ( det är min tandläkare som var så himla bra när jag skulle fixa tänder och gick på cellgift)
Så vi fick komma in och skulle visa tänderna. Mathias var super nöjd och glad tills tandläkaren hade satt på munskydd( det kunde hon struntat i tycker jag) Mathias tyckte hon såg konstig ut och blev lite gnällig, men vi lyckades visa upp tänderna och hon han se  att det såg fint ut.
Men det är ju bra nu finns allt dokumneterat om ifall det skulle bli något i framtiden.
Skickade även in en anmälan till Mathias försäkring via webben, man vill ju vara på den säkra sidan.

Nu sover han sött sen länge och jag borde oxå gå och lägga mig, ska bara lägga fram kläder tills imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0