Mums va gott har ätit hemgjorda semlor i flera dagar...

Igår tog jag och Mathias en tur med bussen till Skärholmen, hmm han började prata om flygplan och trodde nog att åker man buss får man sen åka flygplan. Blev nog lite besviken.

Vi shoppade lite, jag fick två tröjor och Mathias ett par byxor och ett par basketkängor till sommaren.

Mathias är lite bättre i ögonen men jag har torkat bort lite gult idag med. Hoppas han är helt bra imorgon så jag inte behöver tveka om att ta honom till dagis på måndag.

Imorse vaknade jag med ont i halsen :-(  Vi hade lite planer på att börja fixa i Mathias rum, köpa en matta och förvaringslådor och sen vill Daniel måla. Han vill måla gräs en bit upp och träd och flygplan som kommer flygandes och sen göra ett fotbollsmål av dörrens insida. Men nu känner vi oss lite hängiga båda två så det blir nog inget idag.

Vi i föreningen skull hjälpas åt att ta ner snön från taken på radhusen idag men vi har inte ens varit ut. Det snöar även om det inte är några mängder.
Det blev en tidig lunch med pannkakor till Mathias och nu sover han sött.

Igår gjorde jag klart en ny fotobok via fujidirekt. Den här blev om vår resa till Fuerteventura, tidigare har jag gjort två stycken. En Mathias första år och en Martin fram till 7år har lyckats få all tre gratis inte ens betalat frakten. Det gäller att hålla koll på erbjudanden. Den sista beställde jag i mormors namn så det blir ju kul för dem att se den först :-)

Jag som har haft så dåligt samvete för att Mathias är så länge och tidigt på dagis, pratade med min granne som fått plats till hennes lilla tjej på dagis 1 april. Alicia är nu 16 mån, som Mathias när han började, och de har slut på alla föräldradagar så hon är anmäld till dagis mellan 7-17 på dagarna. Mamman har en timmes resväg till och en timmes resväg från jobbet varje dag.
Då har ju Mathias det rätt bra iaf som går mellan 7:30-15:30 varje dag kommer kanske bli 7:15-16:00 när jag går upp mera i tid sen vi får se.

Ikväll ska jag se melodifestivalen, missade ju förra veckan då vi var på bio. Ska bli spännande och se vad de går för iår. Ska ladda upp med poppcorn.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0