Furteventura.

Oj va mysigt vi har haft det. Mathias var uppspelt som bara den när vi kom till Arlanda. Flygplan över allt.

Sen somnade han inte förrens det gått 5 tim och 40 min av vår 5 tim och 45 min flygtur :-)

Vi hade tur och fick tillgån till vårat rum direkt. Vi bodde super bra i en bungalow typ. En tvårumslägenhet med två treasser. Vi var ju tre familjer som åkte tillsammans och vi bodde med något hus mellanrum. Så det var nära och bra.
Som tur var hade de ställt in en resesäng till Mathias, jag hade varit lite orolig för att de tyckte att han skulle sova i vår säng. Saknade info om detta på Apollos hemsida. Men det blev toppen.

Vi har ätit gott Buffé tre ggr per dag. Mathias åt korv och pannkaka till frukost varje morgon :-)

Efter varje lunch och middag fanns super stort glass och efterättsbuffé. Mumms!

Det har väl legtat på mellan 22-25 grader och varit mestadels sol. Vi har badat i polen, några badade i havet ( inte jag docka, är lite för kräsen)lekt och grävt i sanden, spelat minigolf, strandtennis, spelat fotboll, matat fiskar, gått längs strandpromenaden, testat olika lekparker, varit på kvälls uppträdanden, kollat på kameler, sett en ödla, sett massor med katter (tror Martin tagit kort på nästan alla)
Martin hade en egen kamera som han tog kort med på sånt han ville, många katter och kaktusar blev det :-) nu har vi bränt en skiva med bilderna så han fick ta med sig till sin mamma och Johan.

Och så har vi sett massor med flygplan. Det stod ju en varnig i Apollos beskrivning om att flygtrafiken kunde vara störande. Det var en av anledningarna till att jag ville åka just dit. (En annan var att det bara var 10-15 min transfer från flygplatsen.) Mathias har varit super lycklig över alla plan som kommit in för landning över oss hela veckan. Super skoj.
Igår när vi kom hem så blev det rätt sent, dels var planent en halvtimma sent och sen var vi så himla hungriga så vi var tvugna att stanna till vid Mcdonalds och handla med lite mat hem. Så vid en halv 11 så satt vi och åt mat innan vi killarna la sig vid 11 tiden. Då packade vi upp och sorterade Martins saker.
Jag och Daniel kom väl i säng vid en halv ett. Min klocka ringde vid kvart i sju.
Det var meningen att Mathias skulle varit på dagis idag men det blev så sent så Martin och Danile fick vänta tills jag kom hem från jobbet innan de kunde åka till Dalarna.

Men oj när vi kom till bilen igår, det var minst 20 cm snö på den och rätt svårt att komma ut från parkeringsplatsen. Killarna blev glada iaf av att se snö.
Nu ligger Mathias och sover men när han vaknar ska vi gå ut och skotta av gården och leka lite i snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0