Södersjukhuset, inget akut...

Jaha då var man här igen då. Tror inte jag nämnt det med vid sista ½års kontrollen gnällde jag lite över ev. svullnad i en äggstock och värk i ryggen på nätterna.
Det resulterade i två remisser. Trots att Dr Lundin trodde att det var biverkan på medicineringen( 3 mån implantatet för att hålla mig i klimakteriet.
Men men, snabbt kom denna kallelse iaf. Så idag  ska jag göra en skelett scanning. Första tiden idag var kl 8 då skulle jag få radioaktivt ämne injeserat. Gick sådär. Hon misslyckades i armvecket försökte på handen, hmmm misslyckades igen.
Så tog hon fram barn nålen och lyckades komma in i ett blodkärl på handen.
Nu har jag "fri tid" fram til 10:30 då själva scanningen ska ske.
Har redan finkammat apoteket och nu när biblioteket öppnat finns här ju datorer:-)
Men jag gör nog klart och sen sätter mig i väntrummet och läser min spännande bok i Ljungstedt serien.
Igår morse när vi gick upp så hittade Mathias min julklappsäck under granen. Den är sedan många år fylld med kökshanddukar/servetter. Tror jag har ett dussin. Nu kom han på ett bättre användningsområde.
Man kan sno dem runt kroppen och ha dem som kläder. Så söt kille gick omkring i "klänning" och lekte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0