Fredagkväll med paella...

Igår blev det lite fredags mys med paella. Mums! men jag fuskar lite och har bara kyckling som kött i den inga skaldjur.



Orkade inte plocka itu hela grillade kycklingen så låren fick bli fina i pannan.

När vi sen skulle borsta tänderna berättade Mathias att han hade en pärla i örat. Jag trodde han hittade på men kikade in i örat och mycket riktigt där långt inne kunde man se en röd indian (rör) pärla. Ringde sjukvårdsupplysninen som sa att vi måste få ut den. Annars kan det bli infektion och irriterat. Bokade en tid till närakuten på lördagförmiddagen. Hoppades att vi skulle få avboka den.
Jag och Daniel kämpade med att försöka få ut pärlan men toppspinne och pinsett. Men lyckades inte när lillkillen kämpade emot och puttade bort oss.
Jorde ett nytt försök med en sovande kille men hans reflexer gjorde det inte möjligt att få ut den.

Så idag åkte vi till närakuten i Huddinge C. Där fick vi träffa en snäll läkare. Mathias var snäll som ett ljus. Gjorde precis som läkaren sa, satt helt stilla, grinade inte och allt gick riktigt smärtfritt.
På andra försöket fick han ut pärlan. Jag frågade Mathias om vi skulle ta med den hem. Men Mathias sa bestämt - Nej.
Doktorn fick en kram och Mathias fick välja ett klistermärke. Super nöjd kille kom ut med ett bamse märke.

Så nu är örat fritt från pärlor, hoppas han nu lärt sig och inte gör om samma misstag igen.
När vi ändå var på Huddigen c passade vi på att göra några julklappsinköp. Hittade två till Martin och en till Jonte. Toppen!
Innan vi åkte hem tog vi en tidig lunch på McD. Uppskattat.

Jag fick ett sms från Heron City igår om att min frisör där www.rinse.se hade 25% på en produkt eller behandling. Så jag passade på att boka en tid till idag vid ett. Gillar storstan. Inte behöver man boka tid en månad innan man vill klippa/färga sig. Kunde säkert fått tid redan igår men det passad mig bättre idag.
Så idag har jag för första gången sen håret började växa klippt mig, tidigare var jag ju dit och blekte slingor men då klippte vi inte. Toppade bort det torra topparna och klippte upp lite, sen gjorde vi folislingor i ljusa och en mörkare ton. Känner mig riktigt nöjd.
Jag kom en halvtimma tidigt till min bokade tid och hon hade tid att börja direkt, sånt gillar jag. Minns min frisör i Falun där fick man vänta, ibland riktigt länge. och sen vilken tid själva behandlingen tog. Idag var jag klar på ca 2 timmar. 

När jag kom hem vid halv 4 väckte jag Mathias, sen har vi hållt på här hemma.

Tagit in julgranen från förrådet och pyntat den. Många kulor och pynt hamnade på samma grenar längst ner. Hmm undrar varför.

Tomtarna var roliga. Vi har en som spelar julsånger om man trycker på en knapp. (Den ligger han just nu med i sängen och lyssnar till). Dansade som en tetting när vi tog fram den idag.
Observera de många polkagrisarna som sitter på SAMMA gren på granen. Hur tänker man då?
Det första han hittade när vi öppnade kartongerna var den super fina speldosa som ser ut som en gammal karusell men hästar som åker runt runt till julmusik. Den gillade han massor, fick den sin första jul av Daniels farmor och farfar. Skoj att den kan uppskattas så många år.

Åhh äntligen blev granen klar, oturligt nog funkade inte ljusen så jag måste köpa reservljus imorgon. Men oj va sned den ser ut på bilden. Måste fixa lite med den ser jag.

I år fick vi också fram krubban.

Den fick stå på fönsterbrädan och jag hoppas alla delar kommer finnas kvar och vara hela när vi ska packa ihop julen sen.

Pepparkakshuset fick oxå plats på fönsterbrädan, kommer nog var mjukt och fint efter jul av all elementvärme.

Hittade dessa söta blommor i krukor på VI i Huddinge i fredags. Två stycken för 10 kr, klart jag inte kunde motstå dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0