Åter i Segeltorp en sväng...



Mathias har saknat hemma lite och pratat om " mitt hus" och "breve Jonte" och " gå till William"
Så idag har vi bara varit hemma. Njutit i solen. Mathias hoppade studsmatta med Miranda ( williams syster)


Lekte i lekparken med Jonte. Killarna har saknat varandra.

Innan lunchen startade jag en vetedeg och tänkte passa på att baka när Mathias sov. Tji fick jag. Idag ville han minnsan inte sova. När han pratat och ropat som mest gick jag upp på hans rum och hittade honom i fönstret. - Titta pappa. Han hörde att Daniel var ute och tvättade bilen. Jag la ner honom och skyndade mig ner och hjälpte Martin som bakade massor för fullt. Var super dukting och uthållig idag.
Sen hörde vi Mathisa ropa "bära upp" villket brukar betyda fyft ur mig ur spjälsängen. Men oj han stod i fönstret igen innanför rullgardinen. Tur jag köpte en säkerhetskedja för några veckor sedan som Daniel skruvat upp.

Ja ja nu fick ju Mathais vara med och baka istället då. Det var ju oxå skoj.
Sen gick han över till Jonte och badade med honom i hans pool. Jag och Martin gräddade klart bullar och tog med till mellis, smarrigt. Jonte åt väl en bulle och Mathias tre stycken + en glass till efterätt.

Innan maten var de sugna på smultron.


Så duktiga killar som plockade och åt massor med smultron i mitt land.

Nu har jag en rätt trött kille som inte sovit idag och skulle behöva få i sig lite kvällsmat innan han blir för övertrött och inte kan somna för kvällen.

Kommentarer
Postat av: Åsa M

Tusen tack för kommentaren! Jag blev jätteglad! :)



Och jag säger detsamma... jättekul att få följa med i din blogg med... jag läser den regelbundet!



Ta hand om dig och dina fina killar! Kram!

2010-08-01 @ 23:12:13
URL: http://asamontin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0