Torsdag utflyktsdag.

Idag är jag hemma med Mathias, han mår mycket bättre men det känns bra att han får kurera sig en dag till. Imorgon ska ju Daniel vara hemma med Martin så Mathias är ju iaf ledig.

I och med att vi får nya datorer på jobbet,bärbara som måste kvitteras ut så tog vi en utflykt. Killen var super nöjd när vi skulle klä på oss för att vi skulle åka buss. Vi hade tur det var en hel skolklass som skulle åka med så Mathias hade mycket att kolla på, och så tanten som satt bakom som löste soduko som mormor brukar göra.

Framme i Huddinge så gick vi till jobbet och åkte hiss, super skoj :-) så fick jag min dator och låste fast den och sen han vi med att träffa några jobbarkompisar. Det var ett möte för administratörer i regionen idag som jag hade behövt varit med på. Men men det kommer flera tillfällen. Jag han iaf in och hälsa och så fick Mathias en banan :-)
Sen åkte vi lite mera hiss innan vi gick ner till centrum. Först passerade vi en begagnade barnkläder affär och lämnade in en kasse med kläder. Lämnade in en för en månad sedan oxå och jag har märk att en del har försvunnit. Skor för 100kr bl.a. Ska bli spännande att se vad det kommer att ge. Kläderna får vara där i 2 månader sen får jag tillbaka det som inte blir sålt.

På H&M åkte vi rulltrappa, alltid lika roligt. Köpte ett par överdragsbyxor till killen som inte har så myckt foder. Passar bra i vår när det är tort ute men man ändå inte vill smuttsa ner innebyxorna.

Sen passade vi på att besöka apoteket. Min dagliga piller började ta slut.

Köpte lunch på pressbyrån, korv och bröd. Uppskattat! Tog rulltrappan upp till pendeltåget, (gillades oxå) åkte till Älvsjö. Köpte med vaniljmunkar och tog blåa bussen hem. Killen var helt slut efter allt intryck.
Tyckte det var skönt att få krypa ner i sängen.



Jag ringde min sköterska på SÖS och berättade att hårdheten i bröstet var bättre men inte helt bra. Hon kopplade mig till lymfmottagningen och vipps så har jag en tid dit mån den 3/5 kl 13:00. De ska väl känna och klämma och ge tipps på hur jag ska självbehandla mig.
Men det var rätt skönt att höra, hon förstod att jag var färdig strålad för ca 3 mån sen utan att jag sagt något. Det var visst vanligt att ca 3 mån efter stråling så blev det lite svullet, ibland går det över in några fall blir det något man får leva med. Jag ska pröva lite olika bh'ar tyckte hon. Tippset vara att använda en sportbh som sitter åt. Typ samma effekt som störstrumpor.
Sen har ju jag försökt smeka försiktigt upp mot armhålan. FEL! smekningarna skulle gå mot jumskarna. De är visst de som hjälper de opererade lymfarna i ärmhålan när de får det kämpigt.
Så bra att jag ringde. Nu vet jag iaf de.

Igår när Mathias vakande kokade vi lingonsylt. Det är så kul nu när han vill vara med på allt som händer. Även om det kan bli lite mycket ibland :-) Han kan vara rätt envis, och troligtvis så brås han på mig i den frågan. Så det är väl bara att gilla läget.

Han blir så söt när han sitter i sin matstol, tar tag i tröjans bakredel på halsen och drar upp den över huvudet. Ser ut som en mask.


Tröjan har han fått av grannhunden Majas matte. Hon har målat Bamse på en tröja. Vi fick den förra sommaren men den var så stor så han har precis nu börjat använda den, kul för nu är Bamse en favourit



Funderar på vilken ny maskerad dräkt jag ska kunna sy åt killen till nästa tillfälle. Kanske ska han vara ne daggmask :-)

Igår kunde jag inte hålla mig längre utan beställde två böcker av min nya favourit författare Moström. De var pocket böcker för 39:- st och 5% rabatt pga av att jag är med i ST facket och sen kan man få det fraktfritt om man tar B-post. Nu var det så att jag inte kunde betala med mitt VISA för jag hade inte laddat hem ett säkerhetsprogram på swedbank (nu är det dock fixat) så jag ringde mormor som fick stå till tjänst med sitt mastercard. Ja jag iaf så la jag besällningen vid halv 11 tiden. 13:30 fick jag ett mail om att de hade skickat böckern. Snacka om snabb expedition. Nu väntar jag bara ev kommer de till min brevlåda eller så får jag hämta ut dem på ett utlämningsställe i Huddinge C, brevid jobbet. Längtar såååååå


Åhh nu pepe det på mobilen, böckerna är framme i Huddinge C går att hämtas efter kl 15. Tur jag ska jobba imorgon :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0