Redan är det tisdag.

Tiden går fort.
Hade kontakt med Yang igår, tjejen som jag fick cellgifter samtidigt som. Vi tror det är två veckor kvar tills det är ett år sen vi fick första kuren. Usch, ibland är det tur att man har dåligt minne. Vissa saker vill man bara glömma.
Så kul och skönt att höra att hon mådde bra. Jag var lite nervös när jag skickade iväg sms'et. Man vet ju aldrig vad som har hänt sen sist. Men allt var bra och håret växte :-)

Jag hade tänkt att bjuda på Ahlgrens rattar (de som de sålde i oktober under rosabandet kampanjen) på min ett års dag för diagnosen. Alltså dagen efter Mathias 2 års dag. Jag mailade Ahlgrens och frågade vart jag kunde få tag på rattarna men det svarade att de bara hade dessa under kampanjen i oktober :-(
Så jag fick inte tag på några.
Tänkte de hade varit bra att bjuda på, på jobbet för att uppmärksamma att man måste känna på sina bröst och reagera om man känner något. Ju förr desto bättre.

En granne kom fram till mig under städdagen i helgen och frågade om jag hade ont ibröstet innan jag sökte hjälp. Men det hade jag inte, hade ju bara en stor knöl i storlek med en golfboll. Hon hade nämligen ont i ett av brösten och ont i armhålan. Hon har en dotter på 1½år, mycket händer i kroppen under en graviditet. Hon sa iaf att hon skulle ringa på måndag så jag sms'ade och frågade igår och hon hade nu fått tid till VC på onsdag. Hoppas hoppas det bara är något normat.

Ikväll har jag varit ute och gått en promenad med Vicky, min gamla team-ledare på Kronofogden. Hon har bytt arbetsgivare och jobbar nu åt Anticimex, var super nöjd. Så skönt att få gå en promenad och prata av sig lite. Det var rätt många ute och gick, jag har inte varit ute på super länge. Men nu när det är ljusa kvällar borde jag försöka ge mig ut någon gång då och då. Undrar just när nästa gång blir.

Jag har snart läst ut min första bok på super länge, tror det är sen jag var gravid. Typ två år sen. Fick en bok av farmor(Mathias farmor), Hjärtats mörker av Jonas Moström. Kriminalare som utspelar sig i Sundsvall. Så nu har jag fått en ny favourit. Jag har ju varit i Sundsvall en del när jag jobbade på CSN så jag känner igen plattserna.

Så det står nog inte på förräns jag köpt hem några mera böcker av denna författare. www.adlibris.se verkar vara billigast. Pocket för 39kr.
Nu måste jag nog gå och borsta tänderna så jag får läsa de sista sidorna i boken. Tack för den Ann-sofie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0