Mormor har varit här, jag har jobbat :-)

Det blev ju vab i onsdags för mig, ringde mormor som då tog kvällståget ner och har tagit hand om Mathias i två dagar. De har haft det så bra. -mormor hälpa mäj. Hit och dit hela tiden :-)
De har varit ute och kollat bussar lekt på gården och igår när jag kom från jobbet så gick vi till Zetas och köpte några blommor. Mormor ville ha blåa "vitsippor", hon hade så klart tur för de var på rea. Jag fick en tilltuva som jag ska sätta i sista  hålet på min jordgubbskruka, och en påse gräslök. Tänkte så lite ute brevid ärtorna. Ärtorna ja, hoppas de inte tycker det är för kallt. Kommer det inte upp något snart får jag väl peta ner några till da ;-) Martin önskade iaf att de skulle komma upp snart. :-)

Jag passade på att fixa lax till middag för Daniel var inte hemma (han är ingen älskare av lax).
La lax bitarna i en ungsfast form strödde i en mosad grönsaksbuljong kryddade med salt och vitpeppar slog på lite olja och sen.....

 
...ut till min fina jordgubbskruka och tog lite färska örter. Hackade och strödde på laxbitarna. Pressade över en halv lime och in i ugnen 200grader i 20 min. Vispade ihop en vitsås som jag kryddade med salt peppar och limesaft. Serverade med ris och ärtor.
Mums.

Idag har jag jobbat halvdag, hinnit in til St.Eriksplan. En affär hade utförsäljning på sina symaskiner 20% rabatt. Men de hade inte den modellen jag ville ha. Hon skulle ringa Husqvarna och kolla om hon kunde fixa en. Hoppas hoppas.
Sen har jag hunnit hem duschat och vinkat av mormor som skulle hem till Insjön och fira Valborg. Mathias sover nu och Daniel är på väg hem från jobbet. I em ska vi ta fram grillen och grilla för första gången i år. Sen tar vi nog en promenad tillsammans med grannarna till Långängens fotbollsplan, där ska finnas tivoli, balonger, godis, korv, kaffe, lotter med mera. Bara vi slipper regnet så blir det nog bra.
Morfar har köpt majblommor åt oss. En perfekt pin som Mathias kan ha på jackan.


och en krans till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0