Glad Påsk



önskas er alla!

Det var länge sedan jag var så irriterad som igår kväll. Tyget jag hade beställt kom och det gick så smidigt till en början. Jag hoppade av bussen vid ICA (post utlämningsstället) och han med att hämta paketet, köpa det nödvändigaste och precis när jag kom ut så kom min buss. Toppen!
Sen när jag hämtat Mathias så nålade jag fasst mönster bitarna på tyget. Fick en del hjälp med att hälla ut nålarna och plocka bort nålar men det gick bra. När han sen lagt sig för kvällen åkte saxen fram och jag klippte och nålade och började sy. Flöt på bra tills jag skulle sy på öronen på luvan. Antagligen var det lite för tjockt och jag pressade på rätt bra, något hände med maskinen och nu syr den bara baklänges :-(

Jag kämpade på en bra stund till och fick dit muddar vid fötterna och en del andra saker men nu kommer jag att få sy en del förhand. Det är ju supersvårt att sy baklänges, man ser ju inte vart man ska.

Har bestämt att jag kör upp symaskinen till Dalarna så får Dala sy fixa en service på den. Jag har ju haft den i rätt många år( oj tror det är bort åt 20 år) och inte lämnat den på service någon gång som man borde.

Idag var det halvdag på jobbet, så nu är jag hemma och ska sy lite. Daniel är sjuk, ligger i feber. Antagligen de jag hade förra helgen :-( Så våran planerade färd till Dalarna skjuts upp till imorgon så se hur han mår då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0