Fin söndag med städdag i föreningen.

Idag har vi haft städdag i föreningen. Krattat och sopat och diskat ur sopkärlen m.m. Sen grillade vi korv:-)

Men de vi oxå har hunnit med är att plantera mina blommor, hält på täckbark och varit och köpt en sån där jordgubbskruka som jag ville ha. Fick ta en tur till Södertälje, men jag hade ringt innan så jag visste att de hade.

Tycker mina blommor är lite sena men tulpanerna är iaf påväg.


Sen var jag så klart tvungen att ta kort på mina nya krukor.



Ni missar väl inte att vinterdäcken är av på bilen nu och står mot mina krukor :-(
Men nu har Daniel flyttat dem.

Min väggampel.

Sist men inte minst min jordgubbskruka som jag är så stålt över. Den är fylld med kryddor och toppas av en jordgubbsplanta.


Oj va tokiga bilder det blev. Här var däcken med igen och jag hade visst inte sopat av :-(
Men jag lovar det är fint.
Mathias och mormor har haft det bra idag. De har hjälp till på städdagen. Det var ju såfint väder så det var massor med barn och vuxna ute och jobbade. ( tja en stund haglade det men det var så lite så det räknas inte) Super trevligt!

Imorgon ska mormor lämna på förskolan och hämta för den delen med innan hon åker hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0