Solig och fin söndag med städdag i föreningen.

Oj vad helgerna går fort. I fredags kom Martin och vi åt middag, sen blev det Xbox spelande så fort Mathias gått och lagt sig. Jag har köpt en dansmatta till spelet på tradera. Så vi har haft roligt. Det var meningen att jag ska försöka träna lite med hjälp av den. Hmm få se hur det kommer att gå, men det är skoj än så länge.

Bakade en äppelkaka som stod på spisen i sin form med löstagbara kanter och ett bakplåtspapper i botten med plastfolie på när.....min klåfingrige son slår på plattan där formen står. Jag tar det lugnt och tror att vi satt på barnlåset på spisen, men icke efter ett tag ser jag hur det kommer svart rök och luktar bränt i köket. Som tur var, var jag just då i köket så jag kunde slå av och spola av formen.
Halva kakan blev förstörd av smält folie :-( Nu kommer jag bara kunna använda formen till cheesecake. Vet en som kommer gilla det iofs (Daniel)

Jag får skriva upp en ny kakform med avtagbar kant på önskelistan.

I lördags tog vi en promenad till godisaffären, det har ju varit toppen väder så det gäller att passa på. Jag och Martin tog en extra sväng till IKEA när Mathias sov och köpte en gardinstång till balkongdörren och några konsoller till en hylla jag köpt på IKEAs fyndavd i slute på förra veckan. Så nu har vi fått en hylla på vardagsrumsväggen som ser ut som en trappa och en gardin vid balkongdörren. Ibland händer det grejer :-)

Idag har förenigen haft höststädning. Jag och Mathias var ute och drog upp ogräs vid buskarna i lekparken....eller rättare sagt jag försökte fixa lite fint  och samtidigt jaga Mathias som ville kolla läget lite runt om, här och där och överallt. Men det gick bra. Ett tag satt han länge och red på gunghästen och kollade in alla andra som hjälptes åt att klippabuskar och rensa ogärs.
Sen när storebror kom ut blev han riktigt nöjd. Så fantastiskt fint väder vi haft i helgen. Hur skönt som hellst.

Hur mår jag da??
Tja ganska bra men det stramar och känns en del. Ska försöka göra de där stretchövningarna bättre och sen gå promenader. Hoppas även att en värkande rygg mår bättre av promenader.
Ryggen värker på nätter och på morgonen, tror inte den gillar att jag hela tiden försöker sova på rygg, har lite problem att sova på sidan även om det är vänstersidan jag försöker med. Det känns inte skönt i bröstet och armen då.
Håret kommer väl sakta, sakta, sakta, sakta men säkert, däremot så har jag nu tappat en hel del ögonfransar, mest på nederkanten. Önskar att de ska växa ut nya där så man ser normalare ut när man sminkat sig.

Nu har Mathias somnat och Daniel är och lämnar Martin så jag ska ta lite snax ( mitt nya består av russin, hasselnötter och mandel) och sätta mig i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0