Igår köpte jag nya lökar....

Ha ha visst lät det bra. Som att man köpt nya bröst :-)
Men så var det inte jag tog en promenad igen när jag lämnat Mathias som för första ggn inte grinade utan bara gnällde.
Iaf så gick jag en timmas promenad och råkade slinka in på CityGross och köpte tulpan och krokuslökar. Ska ta Martin till hjälp i helgen och sätta ner dem i gräsmattan. Ska bli kul att se dessa till våren.

Idag har jag varit till Karolinska i Solna och träffat en sköterska på återbesök efter operationen. Hon tyckte precis som jag att det såg bra ut. Hon slet av tapen och satt dit ny. Nu ska jag bara ha tapen på såret under armen i max en vecka. Såret på bröstet ska tejpas i ca 4 eller sa hon 6 månader ja ja något sånt. Man ska helst inte byta oftare än med en veckas mellanrum för att inte orsaka irritation. Tror tejpningen var för att ärret ska blir så fint som möjligt.

Jag erkände att jag använt armen en hel del och hon tyckte det var okay, man får använda sunt förnuft sa hon. Gör det för ont ska man inte hålla på och inte heller göra statiska rörelser typ damsuga och torka fönster.
Om det inte var för att man inte får så mycket i inkomst vid sjukskrivning så är det ju sånna här gånger man skulle utnyttja städhjälp.

Nu ska jag iaf ta och försöka plocka ihop lite här hemma innan Daniel kommer. Han skulle sluta lite tidigare idag och hinna hem innan det är dax att hämta Mathias. Gissa om han kommer bli glad om favourit pappa hämtar idag :-)

Jag är mjukt  luden på huvudet, stubben är iaf borta även om det är glest så är det mjukt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0