Första föräldramötet avklarat.....

Jaha då var det ny vecka.
Imorde sov vi länge. Jag trodde Daniel tagit upp Mathias men när jag gick upp kvart över 8 så såg jag att killen fortfarande låg och sov. Fick väcka honom tjugo i nio för att hinna äta frukost och komma till förskolan innan nio. ( De vill att vi lämnar innan nio då deras aktiviteter drar igång)
Jag som precis har ändrat våra tider på förskolan. Mathias ska fr.o.m första okt börja 07:30. Eller iaf före kvart i 8 så vi kan lämna så han äter frukost på förskolan. Det kommer att bli bättre lämningar tror jag, istället för att ibland lämnas inne, ibland i hallen eller ibland ute på gården.

När jag kom hem så bakade jag ännu en äppeklaka och tog sen cykeln till släktingarna i västertorp. Receptet jag använde heter Gretas äppelkaka och det var just den Greta som fick denna kaka. Receptet har gått från Greta till  mormor till mor till mig och då kände jag att jag ville ge en kaka tillbaka. Är det det som betyder "tillbaka kaka"?

Puh va jobbigt det var att cykla, har inte gjort det på super länge och jag trodde nog inte det skulle vara jobbigare än att gå en sväng. Men oj va fel jag hade, helt slut innan jag var framme och va kan det vara 5 km kanske. Nog för att däcken hade behövts pumpats, då hade de kanske rullat bättre. Nu måste jag ju se till att ut och cykla mera så jag får igång kondisen igen.

Daniel jobbade hemifrån idag oxå så efter att jag dushat så gick vi på indisk resturang och åt lunch. Så lyxigt det kändes, jag har inte ätit ute på så himla länge. Vi har alltid tagit hem mat om vi inte orkat laga.

Ikväll har jag varit på det första föräldramötet någonsin som förälder. Själv har jag ju jobbat på förskola och hållt i möten men det här var nytt. Skoj. Vi har en så bra fröken och om ett par veckor kommer en till som hon trodde skulle vara en toppen tjej. Va bra. Nu har vi haft super bra vikarier och det går ingen nöd på barnen men jobbigt för Liselotte som har eget ansvar just nu, eller hon har ju en till som hon jobbar med men hon saknar fart och fläkt och engagemang tycker jag.
Ja ja hur som hellst så är allt bar och till Lucia fikat så ska jag baka lussebullar. Jippi. Sånt gillar ju jag.

Kom ni på CSN i falun ihåg när vi bakade till Lussebullar till lucia där. Jag, Galia, Maria R och kanske Helena bakade lussebullar hemma hos mig som vi satte ihop på tre stora plåtar till C S N. Hoppas ni får hembakta bullar iår med.

Snart är det TV dax, svenska hollywoodfruar. Jag vet att jag inte ska klanka ner på andra men hallå Anna Anka.
Dialketen har hon ju helt klart emot sig, och nog för att jag själv inte har en kropp som en 16 åring och bara har fjun på huvudet och saknar ögonbryn och fransar. Men jag skulle inte vilja byta mot henner utseende heller.
Men jag ska kolla och för hoppningsvis skratta lite åt programmet ikväll.

Det kliar som bara den i såret idag, undrar om det är dax att byta tape. Tror att det kliar när det läker annars, bara att stå ut. Värre har man varit med om :-)
Har iaf stretchat i tre kvällar i rad, det känns bra. Ska minsann komma ihåg det ikväll med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0