Nu är jag tatuerad igen....

Imorse låg Mathias och hostade massor, jag smög upp åt frukost satte på emla plåstret och åkte till SÖS.
Mathias hade sovit till halv 10 och fick vara hemma med pappa idag.

På SÖS började jag på strålings avd. De skulle ställa in maskinen så att strålningen kommer på rätt ställe. De tejapade fast en rönthen tråd runt bröstet och längs efter såret så att det skulle synas på röntgen bilden. De ritade med sprit penna och kollade med laserstrålar så jag låg rakt.
Sen när allt var okay så tatuerade de in tre prickar, en mellan brösten en på ytter sidan på höger och en på vänstersida. Det är så att de ska kunna se att jag ligger exakt lika gång till gång.

När jag var klar där så gick jag upp till onkologen och träffade Sköterska Marika, hon gjorde allt väldigt vant och snabbt. Av med emlat, tvättade och tog ett stadigt tag om fettet och så stick. Det känndes inte alls mycket, och så sköt hon in implantatet. Det ska nu ligga där och lösas upp i 28 dagar tills jag ska lägga in nästa.

Allt gick så smidigt och bra att jag hann hem en sväng innan jag ska till tandläkaren och rotfylla tanden som jag väntat på i ett halvår nu pga cellgifterna.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0