Pralinkurs.... :-)

Oj va skoj vi hade i torsdags em. Anna som jag hade med mig hämtade mig vid kvart över 5. Vi var ju tvugna att åka genom stan för kursen var i Upplands Väsby. Man kan ju fastan i trafiken vid den tiden. Men det gick bra. Vi kom fram i tid.

Hon som har kurserna hade ett superfint hus där vi hade ett rum på nerdervåningen innanför hallen där kursen hölls. Ulrika hade förberett med att mäta  upp krossad choklad och övriga ingridienser i kastruller och så bjöds vi på kaffe eller te och en chokladklubba medans hon informerade om kvällen.

Sen satt det igång med smaksättning av fyllning av praliner och tryfflar och temperering av choklad. Super skoj och bra ledning av Ulrika. Vi rullade doppade och dekorerade, gjorde pralinskal och fyllde och förslöt.

Så skoj att sen packa ner allt och ta med hem :-)
Under tiden så fick man äta så mycket choklad man ville. Till slut räckte det :-)

Hon har oxå kurser i korttillverkning, dekorering av muffins för barn, barn och mamma kurser i choklad, gjuta fågelbad i betong av rabarberblad ev var det mera saker oxå ja paketinslagning.

Jag var super trött när jag kom hem men HEL nöjd.

Igår var jag tidigt på sös för att strålas, men det var fredag och det tog tid, sen snabbt hem och packa ihop för att sen åka med Daniel till Säter för att hämta Martin. Till farmor och farfar kom oxå mormor och morfar en sväng. Mormor hade varit ute och samlat värmeljudkoppar till Martins miljötävling i skolan. Två fulla påsar, 2 kg koppar och hon har visst mera på gång. Super skoj, Martin blev riktigt nöjd och såg fram emot att ta med dem till skolan. :-)

Idag är det meningen att vi ska hinna till passexpeditionen, de har öppet mellan 9-14 men vi blev lite sena nu på morgonen så vi får hoppas det inte är någon lång kö så vi hinner med innan lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0