Nytt jobb......

I måndags tackade jag ja till nytt jobb :-)
Så från mitten av januari börjar jag som administratör på arbetsförmedlingen i Huddinge.
Känns helt sjukt att de valde ut mig trots att jag varit ärlig i min ansökan och skrivit att jag varit föräldraledig i ett år och sjukskriven sen maj och går på behandlingar nu och inte vet när jag kan börja jobba.

Men något måste de ju ha fastnat för och här är jag nu. Snart ska jag alltså testa min fjärde statliga arbetsgivare. hittils så är CSN överlägset den bästa.

Det nya jobbet kommer innebära att jag halverar min restid till och från jobbet, jag kommer kunna flexa fram till 9 och från 15. Det innebär att om jag blir lika morgon pigg som jag var tidigare kommer jag att kunna jobba heltid men ändå gå hem vid 3 för att hämta Mathias.
Själva arbetsuppgifterna är lite vaga, viss diareiföring och sen assistent åt cheferna, se till att de godkänner de anställdas semester, se till att sjukfrånvaro registreras och lägga schema för kundmottagningen m.m. Det ska iaf bli spännande.

Jag kommer söka tjänstledigt från KFM i 6 månader, det känns ju bra att ha den tryggheten.

Det känns trist att inte komma tillbaka till vännerna på kunscenter, men det här blir en bättre lösning för familjen.
Får väl hoppas att det finns någon trevlig som jobbar på AF i Huddinge med :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0