Kom sent lång väntan....

Idag kom jag till SÖS kvart över nio iom att jag lämnade Mathias idag.
Det var 6 stycken före på min maskin så jag viste ju att det skulle ta minst en timma. Passade på att gå upp till sköterskorna och få mitt hormonimplantat instoppat i magen.
Det funkar ju bra när man har haft på ett bedövningsplåster innan, känns inte alls mycket.
Bokade ny tid till nästa spruta som då kommer hålla i tre månader, det blir den 4 dec.

När jag var klar så gick jag ner till väntrummet igen, de hade lagt klart pusslet från i förrgår och nu var det ett nytt pussel med bara 400 bitar på gång. Jag hann riktigt långt innan det blev min tur.

Sen åkte jag till jobbet och hade möte med Vicky, åt lunch och träffade jobbisarna. Det var skoj att prata och kramas lite :-)

Sen rusade jag genom stan, hade tänkt köpa två amaryllisar på Hötorget men de tog inte kort och jag hann inte ta ut pengar för jag kände mig stressad och ville hinna hem innan jag skulle hämta Mathias. Fick vara hemma 15 min innan det var dax att hämta killen.
De tyckte att han var lite hostig och klängig idag så imorgon ska han få vara hemma med pappa. Måste ju se till att orka med torsdagen då det är fotografering.
Fröken hade uppfattat tre ord hos Mathias idag ramla, oj och äpple. Vi har ju hört dem tidigare men om han börjar försöka prata mera där så kommer han nog snart bli en riktig pratmaskin :-)

Nu ska jag ta mitt hormonpiller (kl 8 varje kväll) och sen ta och krypa upp i tvsoffan. Imorgon ska jag till perukmakarn efter strålningen, det får räcka för den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0