då var det bara 31 gånger kvar :-)

Nu har jag fått min andra strålningsdos.
Igår hade jag ju en bokad tid till halv 2 så då visste jag ju när jag skulle in. Första gången var det lite extra inställningskontroller och en del röntgen plåtar som skulle tas.

Rummet känns lite som ett rymdskepp. Dörrar som öppnas och stängs automatiskt och all personal måste ut innan jag får behandlingen. Själva strålnigsmaskinen ser ut som en robot hmm hur ska man beskriva det. Jag ligger på en smal hård britts med en kudde under knäna för att det ska bli lite skönare :-)
 och så hissas jag upp en bra bit så att en tjock bit arm kan snurra runt mig.
Det känns ju inget och inte syns det något heller utan bara surrar till då det strålas.
Igår så ritade det en del på och runt bröstet så de kunde se att allt är på rätt plats. Det var oxå en fysiker med igår för att kontrolera.

Idag hade jag bara två sköterskor eller vad de kan kallas. Tänkte faktiskt på det igår. När man fick cellgifter så jobbade det bara kvinnor där och igår när jag strålades var det bara män. Men idag var det ju kvinnor som min teori förstördes där.
Jag har dropp in tider på min strålningsmaskin. Det innebar att jag fick vänta 1 tim och 15 min innan det blev min tur idag. Då kom jag hit vid 9. Ska pröva att komma tidigare imorgon och se om jag får mindre väntan då.

När jag satt i väntrummet såg jag en sköterska från cellgiftstiden, fick ökad puls och illamående. Helt sjukt.
Och ändå tyckte jag hon var super trevlig.

Igår så var jag regält frussen och hade ont i hals nacke och axlar när jag kom hem. Tog två panodil och fick i mig mackor och te på kvällen. Idag mår jag mycket bättre.

Nu så ska jag gå till apoteket och ta ut sprutan som jag glömde göra igår. (Den ska jag få på tisdag nästa vecka)

Sen har jag bokat tid hos perukmakaren i Fruängen halv 1, tror inte jag åker hem emellan. Får ta en sväng och kanske fixa en farsdagspresent. Skulle kanske uppskattas av några farar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0