Toppen söndag..

Idag har vi haft fantastiskt väder, varit ute och lekt mycke.
Farmor hennes syster och dotter var på besök. Så vi passade på att gå till Zetas handelsträdgård. Skoj, handlade några blommor till min ute kruka och en snygg kvast till trädäcket.

Vi köpte hem super god grekmat från Greken i Frunkan och satt på vår uteplats och åt, faktiskt för andra gången i år med lika mat :-) sovlaki är gott.

Efter att besöket tagit en sväng till IKEA tog de Martin med sig upp till Dalarna, så vi behövde inte åka den här helgen. Det var nice.

När alla åkt och Deniel som varit och kört radiostyrt kommit hem och Mathias somnat så tog vi fram saxen. Daniel fick klippa bort den otroligt tjocka tova/tofs/dredds som bara tovat ihop sig mera och mera och gjort så det kliar i håret hela tiden. Jag trodde ett tag jag skulle bli tokig. Helt sjukt vilken tjock tova som hamnade i handfatet, var tvungen att ta bilder men det är svårt att få bra kort på hår.

Det känndes helt befriande att få bort trycket och dragandet från tovan. Nu ser jag ju inte klok ut, men det är skönt. Har stora kala fläckar i nacken och på jässan. Det som inte var tovigt har vi sparat så jag har ändå hår från överkanten av örat och uppåt. En del långa tester som gör att när jag ser mig i spegeln ser det ut som jag har uppsatt och det trillat ut lite som jag lägger bakom örat. Ja ja svårt att beskriva men snyggt är det INTE   :-)

Får ta kepa imorgon när jag ska in till perukmakaren. Hmm och när jag åker därifrån, undra vad jag ska ha då. Peruk, peruk och kepa, bara kepa.....det får visa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0