Sommar värme...

Idag har det varit en fantastisk sommar dag. Hur varmt och fint som helst.

Var ute i förmiddags och försökte rensa klart bland mina sockerärtor, men Mathias hittar alltid på något annat så det blir inte så länge man kan rensa åt gånen.

Efter lunchen var vi in till stan med lite grejer till Daniels jobb och så fick Daniel hämta hem finbilen som blivit så blank och fin i lacken. Nu är han ute och skruvar och mekar med bilen, skoj. Han ska få visa upp den imorgon kväll i Nacka. Det är någon typ av bilträff.

Det är fantastiskt väder men jag trivs inte att vara ute, pga håret tror jag.  Jag går ut i bara kepa nu men det känns inte helt bra, helst inte när man ser sig i hallspegeln. Men peruken orkar jag inte med just nu. Den är varm och ger mig huvudvärk. Och så blev den inte så snygg  när jag tvättade den. Borde nog försöka igen snart.

Imorgon har vi fullt upp. Efter frukost ska vi till k-rauta och köpa bräder. Sen ska vi eller Daniel åka till något ställe som hade halva priset på däck, behöver nya innan besiktningen, och så borde jag åka och handla. Vi har fått låna en såg som vi ska kunna dela och kapa bräderna med till altanen, men vi har den bara i helgen. Söndag har Daniel tävlingsdag med sina radiostyrda bilar i skarpnäck, det kommer nog ta på krafterna. Så det blir att pussla för att hinna med allt som skall göras i helgen.

Nu måste jag pyssla vidare med Mathias fotobok Mitt första år. Det är skoj men oj va tid det tar, jag kommer nog att göra den tok rörig. Jag vill ju ha med så många bilder.

Åhhh idag grillade vi kyckling och åt färskpotatis, det var super gott och smakade massor av sommar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0