...skönt med lite regn...

Det var en lång väntan tills den sista röntgen idag. Satt i en fotölj i biblioteket och tittade på klockan varannan minut. När det var en timma kvar så gick jag och anmälde mig och satt mig i väntrummet. Smart drag. Drygt 20 min senare så låg jag på undersökningsbordet. Skulle ligga helt stilla i ca 25 min. Det kändes skönt att få ligga och vila.
Allt var klart innan utsatt tid, det var skönt.
Ringde Daniel och han och lillkillen som precis vaknade kom och hämtade mig. Tur hade inte fixat att åka komunalt hem. Ont i kroppen och trött som bara den.
Gick och la mig diret när jag kom hem och låg minst 2 timmar, tror inte jag somnade utan bara vilade, var rädd att jag hade feber så jag gick upp och tog den. Men jag hade tur ingen feber.

Satt med när Mathias fick middag och åt lite flingor och mjölk med hallonsylt, tror det har blivit ett favourit mellan mål för mig nu. Sen pressade jag mig att laga mat (pyttipanna) medans Mathias fick ett bad.  Det känns som en svår balansgång mellan hur mycket man ska pressa sig själv och vila.
Daniel är så possitiv och peppande så fort jag bara visar mig uppe, tror det ger mig extra energi.

Jag läser en annan tjejs blogg som går igenom samma sak men ligger lite före mig, hon har nu haft problem med försäkringskassan. De vill utreda hur mycket hon kan jobba nu och har sagt strålningen som hon ska få sen inte alls är så jobbig så då kan hon jobba.
Jag gruvar mig för att ha kontakt med dem, hoppas innerligt att jag får en bra handläggare. Jag vet ju så pass mycket att det är svårt att jobba när man inte kan sitta upp utan bara vill ligga och blunda.  Ja ja det blir som det blir och än så länge har jag mål i munnen.

Imorgon ska jag till tandläkaren, har en rotfyllning som väntat på att bli klar sen det här startade. Var tvungen att boka om tiden då för jag skulle till sjukan. Känner mig lite kluven för det  men vill få det gjort, tror inte jag blir starkare efter nästa kur.
Nu har det börjat regna ute, inte helt utan att jag tycker det är lite mysigt att höra regnet piska mot rutan. Trist för Daniel bara som ville gå ut till finbilen. Jag får ta och göra honom sällskap i soffan istället. Såg nog att han tog med sig en godisskål :-) men jag är inte sugen :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0