Skoj dag...

Idag har vi haft det bra, Daniel hade ärende i stan på fm så jag och Martin och Mathias tillbringade förmiddagen i sandlådan. Tänk att det kan vara så kul i en sandlåda oavsett ålder, 1 år, 6 år eller gammal som jag :-)

Under eftermiddagen åkte jag till SÖS. Kändes konstigt att gå in genom dörrarna, sist jag var här var jag helt slut och kroppen värkte. Idag mådde jag bra och såg fram emot att få åka till avd 21. Där fanns Look Good Feel Better representanterna och tog hand om oss. De gick igenom ansikts rengöring alla steg och sen vardags sminkning.
Alla produkter som vi gick igenom och använde fick vi sen ta med hem. Fem produkter rengöring och sen 10 produkter smink från underlag till läppenna och läppstift.
Det här är sjukt bra faktiskt, dels är det bra att stärka självkänslan och sen är det en social grej. Nu fick man även se de som kommit längre i sin behandling och tappat allt hår. Men hallå de verkade sprudlande glada iaf, skönt att se. Några var helt kala andra hade lite ruffs på någon centimeter.

I mitten av sminkkursen tog de ett break och gick igenom lite hur man kan knyta en sjal på huvudet. Lite olika uppsättningar och hur man kan kombinera olika sjalar. Jag hade innan det här inte prövat, känns lite konstigt att försöka se normal ut med sjal tycker jag. Har inte riktigt upptäckt det som min grej än.
Vi fick iaf låna sjalar och pröva, jag gillar det inte än så länge. Men när jag tog av sjalen och skulle knyta upp knuten var hela sjalen full i MITT hår. Tjena nu har det börjat falla av, vågar inte dra fingrarna igenom håret, tänk om allt trillar av på en gång. Det har kliat i hårbottnen någon dag men jag tycker inte att jag tappat mer än vanligt förräns i em.

Träffade en tjej på kursen, den yngsta av oss bara 26 år. Super trevlig, det visade sig att hon ligger en dag före mig i behandling. Vi tog en fika och pratade igenom hur vi upplevt allt så här långt, det känndes super bra att få prata med någon som går igenom samma sak nu samtidigt. Hoppas vi kommer hitta flera tillfällen att ses och prata av oss lite.

Så kommer man hem och Daniel fixar tacos, nice. Nu visade det sig att Daniel slog rekord i att äta tacos ikväll, 10 hårda skal + chips.  Hmm jag klarade 2 + lite chips  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0