...picc-linen är inlagd...

Natten var sådär, sov mera än förra svängen trots kortison. Hade nog varit lite snål med väckningstiden. Det är ju så mycket man ska hinna med nu för tiden, grundligare smink, peruk fixning, käka massa piller och bre mackor.
Det slutade med att jag fick springa till bussen, men jag hann med :-)

Kom i tid till SÖS och läste metro när jag väntade, såg att det var rea på JC kids, kanske ska gå till ringen efter kuren och kolla om jag hittar något till Martin, vi får se.

Jag fick följa med två sköterskor till avd 21 där de kollade efter fina blodkärl med ultraljud och tvättade. stack och vidgade, bedövade och körde in en 46 cm lång slag från vänster överarm in mot hals bröst. Skälva införsndet kändes inte alls. Men så klart kände man sticket från bedövningen, men de har ju så fina nålar (jag jämför alltid med blodgivingen :-) )

Efter det fick jag gå till lungröntgen och ta en bild, de vill se att den sitter som den ska och inte för långt ner eller så, då ska de fixa till det innan kuren isf.

Nu har jag 30  min " fri lek" innan jag ska upp till avd 22. Det är vad de ska ta för röntgen att bli klar och de vet att det är okay för kur.

Tror jag ska köpa en glass, tjingeling....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0