Nu var det ett tag sedan..

Det är varmt, men jag ska inte klaga. Det är härligt med sommar värme och man vet ju inte hur länge det kommer att hålla i sig.
Den enda personen som har hår i familjen svettas som bara den. Skulle behöva klippa honom på något vis. Han har lugg som hänger ner i ögonen stackarn. Men vi får se, snart tar väl pappa fram rakaparaten och drar av det så är vi lika allihopa.

Jag kom att det var dax att vattna och när jag gjorde det så växte socker ärtorna ett par decimeter på ett naffs. Kul att se.

Idag gick jag och Mathias till Skärhomen för att leta lite skugga och kolla någon affär. Det var super länge sedan jag gick dit på promenad. Kändes kul även om jag längtar till halva reapriset. Då hoppas jag kunna hitta lite fynd.
Idag fick jag mig ett par skor och en klänning. Men klänningen var inte så snygg när man saknar hår och bara har kepa. Kanske sparar den tills nästa sommar eller har den i sommarstugan.
Vi köpte med oss en liter jordgubbar. Mums så goda de var.
Nu har vi ätit lunch och Mathias sover trots att några grannar på berget håller på att knacka bort hela berget låter det som.

Plockade nyss ur diskmaskinen och jag har en kniv som är så vass att den inte får bo i knivlådan, hur sjukt är inte det?
Den får bo i bakningslådan som ingen annan än jag är i ialla fall. Knasigt.

Nu ska jag passa på att vila lite innan killen vaknar............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0