Igår var en bra dag...

Jag är nog lite förvånad att jag redan på tisdagen orkade med så mycket. Men Daniel har en teori på att om det är super jobbiga dagar så blir det en kortare sväng. Nu käns det som att vi fått några bonusdagar.

Igår var jag till VC och fick slangen omlagd. De hade datastopp så jag fruktade att det skulle ta super lång tid då man inte ens kunde anmäla sig. Men min sköterska hade koll och hämtade mig fast jag inte var anmäld. Det var bra. Sen att hon höll på att glömma att spola slangen var en annan sak. Man får ju vara med och påminna lite.

Sen åkte jag hem och tog det lugnt ett par timmar innan jag tog tag i saken och åkte till affären. Tog säkert 2½tim och det blev dyrt men oj va skoj att få handla lite mat.
Inte nog med det utan när det sen var dax att äta middag så lagade jag maten. Det har inte hänt på en vecka. Det blev tacoköttfärspaj med brocoli.

Sen var det jag som la Mathias oxå, har inte heller hänt på en vecka. När han skulle somna passade jag på att bädda om i vår säng. Det blir inte så mysigt när man ligger hela dagarna och svättas så man vill så fort man känner sig lite bättre ha nya sängkläder. Idag får jag väl tvätta dem.

Slog på tv i vårat sovrum när Mathias skulle somna och kom på att jag missat början på Michel Jackssons minnesstund.
Men resten såg jag iaf på, den sista delen från min nybäddade säng :-)

Lyckades somna bra tycker jag och sovit hela natten till ca6, sen var det kört. Så ny har jag smygit upp och sitter här vid datorn. De andra sover än :-)

Det ska visst bli fint väder idag, får passa på att vara ute lite. Imorgon ska det visst regna mycket hela dagen.
Jag måste iaf  ut och ta hand om mina blommor och ärtor och morötter. Sockerärtorna sprätter fram nya hela tiden, superskoj. Nästa år ska jag nog bara odla sånna. Det är så gott att ha i salladen eller bara knapra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0