En härlig dag på Kolmården....

Åhhh viken tur att det gick okay med Daniel tumme inatt. Han var iofs upp och tog extra värktabletter men sov nog rätt bra iaf. Så jag hade förberett och gjort köttbullsallad och planerat och packat mat i går kväll.
Så gick jag upp före alla andra imorse och bredde mackor och packade i  det sista.

Kvart i 8 hämtade jag Mathias och så väkte vi Martin. Vid 8 gick Daniel upp så vi kom iväg vid halv 9. Det bästa av allt var att Daniel ville pröva att köra. Det gick bra så jag slapp, yes :-)

Resan gick bra och vi var framme någon minut innan 10 då de öppnade. Men oj vilja backare de har på kolmården, puh. Nog för att jag hade en fullpackad barnvagn med barn och allt men iaf. Jag kände pulsen slå genom örat. Vet att läkaren sagt att det är en bivärkning att få hög pulls lätt. Ibland får jag det fast jag ligger och vilar :-(

Så idag har vi kollat på vargar,zebror, getter, grisar, noshörningar, elefanter, apor Enzo och hans bror Echo 8veckor och mycket mycket mera djur.
Delfinshow var nog Martins favourit. Mathias gillade elefanten och geten och fåglar eller kajor kanske de heter :-) och ja flugor när vi skulle äta vår medhavda lunch.

Vi såg en rovfågel show och Martin åkte kaffekoppkarusell och terängbilar.

Vädret har varit toppen sol heladagen men inte kolosalt varmt utan tshirt varmt ca +24.
När vi gått igenom hela parken och passerat gruv och skelettmuseumet så gick vi till bilen för att åka på safari.

Super skoj, såg älgar, rådjur, zebror sturtsar, björnar och björnungar, många lejon några glufsade i sig av ett köttstycke.
Det var många andra djur som jag nu inte kommer ihåg förutom giraffer, de är mina favouriter.

Så samanfattningsvis så har vi haft en toppen dag. Nu är jag regält trött och ska ta och gå och lägga mig. Imorgon är det VC omläggning av slangen i armen igen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0