Då kör vi igen da.....

Har varit och träffat läkaren Jenny idag. Det var skönt att träffa henne igen efter att ha haft tre olika de senaste gångerna.
Hon tyckte att jag svarade bra på behandlingen och kunde inte känna knölen med handen.
Men när jag berättade om domningarnan i tårna som inte vill släppa och att jag är lite öm i nagalarna på händerna skulle hon kolla med en kolega om hon kunde ändra lite i gifterna jag får imorgon, hon skulle även ge något mera mot illamående via picc-linen. Så jag hoppas jag kommer må bättre denna gång.

Ikväll när jag lägger mig ska jag oxå testa en sömntablett, så jag slipper komma så där kortison röd om kinderna till avdelningen imorgon.
Ska vara där vid 10 och kommer åka komunalt då hon inte rekomenderade att jag skulle köra efter att jag testat sömntablett för första ggn.

Har packat ner DVDn nu och tre filmer som jag kan välja mellan.

När jag åkte hem från Sös idag så passade jag på att passera Citygross och Lindex som ligger brevid. Shoppade lite till åt Mathias och hittade två tröjor till mig. Det var köp 2 betala för 1 för medlemmar med sista dagen idag. Så Mathias fick två t-shirts, två långärmade Bamse tröjor, två badshorts till nästa säsong. Gillar att handla på rea och då lite stora storlekar så det räcker ett tag :-)
Mina tröjor blev två lika grå v-ringade vanliga tröjor. De brukar ju bli fula efter ett tag så då har jag en ny att ta fram.

Annar har jag bara gjort flygande jakob idag, mums.
Visst jag, till mellis plockade jag av smultronbuskarna, Mathias mumsade i sig men det var så många att jag och Daniel var tvunga att hjälpa till.

Nu har jag oxå beställt lite namnband så jag kan märka dagiskläderna. Kommer skriva i vissa och fästa märkbandet med en tagg (typ ett stift som inte skaver) i vissa och sy fast band i vissa. Sen köpte jag oxå en märkpenna som man kan skriva direkt i kläderna.
Det gäller att förbereda. Veckan innan inskolning har jag sista kuren och kommer inte att orka med.
 
Igår på rean köpte jag tre örngott till Mathais som han ska få välja mellan, han ska ha egen kudde på vilan och då är det bra om han har ett motiv han tycker om. Hemtex hade köp 3 betala för 2 på rean så det blev ett vitt med tre robbotar på, ett boolibompa och ett med en färglad och fin orm. Jag tror det blir robbotarna som blir bäst. Tänkte sy en hälla på så man kan hänga upp kudden, vet i och för sig inte hur de förvarar kuddarna men det kan vara mysigt att pilla med annars innan man somnar.

Ja ha jag mår lite illa men vet att det bara är psykiskt, hur talar man om det för hjärnan?Vet inte om ja ska ta och äta något mera innan jag går och lägger mig eller inte. Kanske vore bra med något. Även om jag efter middagen ätit mannagrynsgröt med Mathias innan han gick och la sig. Hmm svåra frågor hela tiden.

Ja ja nu får jag göra kvällen iaf så jag orkar med morgondagen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0