Nu så är jag klar........det ska firas.

Idag när jag kom i på sös  stod där en hel kör och sjöng julsånger för mig. Tänk att de visste att det var min sista dag där på ett tag :-)
Sköterskan som ropade upp mig idag bad om ursäkt för att de var 10 min sena, men hallå. Så många timmar jag setat där var väl 10 min ingenting.
De tyckte att jag var lite röd under bröstet och fick en skydds kompress även där. Jag fick med mig lite mera hem så jag kan nu byta ut dem om de lostnar.
Det känns inte så super bra och jag hoppas att jag inte kommer att spricka eller få avskavd hud för då blir det ett jobb med att tvätta och sköta det så att det läker och inte blir infekterat. Hoppas hoppas jag klarar mig ifrån det.

När jag var klar lämnade jag över 2 påsar skumtomtar till sköterskorna på mitt nya rum där jag varit sista veckan och 2 påsar till det rum jag var tidigare. Så lite men de blev super glada.

På vägen ut från sös sprang jag ihop med en kvinna jag träffat i väntrumet vid strålningen tidigare. Hon kramade och önskade mig lycka till och sa ikväll är det fredag jag tycker du ska fira med champanj.
Så jag stannade till i Liljehomens nya galleria och handlade lite mat och passade på att köpa en liten champanj flaska. Den står på kylning i kylen och snart ska jag ta och öppna den och fira att jag är klar.

Nu har jag tänkt att jag ska sätta upp granen och klä den och sen plocka ihop lite här hemma, imorgon kommer vänner från Falun på besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0