Härligt med snö....

Nu är julen över och vi har haft det super bra. Jag tror alla känner sig nöjda.

På annandagen så åkte vi till Morderna Museet och gick på Dali utställning. På kvällen åkte vi till farmor och farfars hotell och åt middag. Kändes lyxigt och trotts att det blev lite senare än vanligt för Mathias så skötte han sig galant.

Igår så åkte jag och Martin in till stan för att gå på Oskarsteatern, Rasmus på Luffen med Markolio. Jag gillar ju att vara ute i tid så det blev en halvtimmas väntan vid teatern, men allt var så nytt och spännande för Martin så han tröttnade aldrig. Det var längesedan jag var på teater sist så jag tyckte det var minst lika bra som Martin.

När vi sen åkte hem och klev av i fruängen för att ta bussen kom jag på att Martin kanske har blivit för stor för att få åka på min remsa. Försökte få honom att säga att han var 6 år om de skulle fråga när vi klev på bussen. Han vägrade, när jag är ju 7år sa han. Hmmm ringde Daniel istället så fick han och Mathias hämta oss i fruängen och så köpte vi pizza på vägen hem.
Mycket riktigt fr.o.m. 7år så är det egen remsa som gäller till reducerat pris. Vi som åkt i två dagar och missat det. hoppsan.

Idag tog hela familjen sovmorgon och åt frukost vid 10 sen har vi varit ute i pullkabacken här mittemot radhuset. Vi fick ut grannpojken Dennis oxå, så när vi gick in och fixade lunch så stannade Martin kvar ute och pullkade. Det har blivit en hel del spelande eftersom tomten kom med mera spel så att vara ute några timmar gör honom bara gott.
Det blev lite senare lunch vila än vanligt så när Mathias vaknade hjälpte han mig att skala potatis till gratängen. Han gillar ju vatten och det blev rätt blött i köket :-)

Nu har jag precis varit till affären och fyllt på vårat kylskåp som börjar eka.
Min hud börjar läka, det känns bra.
Fick mail från min nya chef idag, han ser fram emot att jag börjar den 11 jan. Känns spännande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0