Varm och skön helg i Dalarna.

Jaha då har det gått några dagar igen då. Resan upp gick bra lillkillen sov bara 1tim och 20 min men han var nöjd i alla fall. Maritn han se två filmer innan vi kom hem till farmor för fika och hämtning av mamma. Tror vi var där ca 10 min innan mamma och Johan kom för att hämta Martin. Synd för farmor som ville träffa honom, men det blir flera gånger.

Vi åkte vidare till mormor och morfar killen skötte sig exemplariskt, inge gnäll alls. Sen var det bara middag kolla morfars uppvisning av helekopteruppvisning. Mathias var helt spidad efter kvällsgröt och sen var han med när vi åt, trodde inte det skulle gå så bra att lägga honom. Men oj vilken kille. La honom i resesängen uppe på vårat rum (varmt :-(  och hörde honom ligga där och prata lite och sen blev det tyst. Super duktig.
När han somnat gick jag och mormor igenom Mathias urväxta kläder som jag hade med hem. Ska försöka sälja en del på Tulavippan i Gagnef. Få se hur det kommer att gå.

Lördagen var en fin dag, förutom ett regn väder som drog förbi  Insjön. Gick ner till Clas Ohlsson och Lager 70 vid hjultorget. Mormor köpte gummistövlar i nästa storlek till Mathias och Didrikssons Borderman, tror jag det heter. Ett fodrat regnställ typ, som lär vara förskolepersonalens favourit. Byxorna har en påsydd ärmlös överdel så det blir inga glipor. Det kostar ju en del men har ett bra andrahands värde på Tradera :-)
Tokigt nog så somnade Mathias innan lunch och sov bara drygt en timma. Så efter lunchen så åkte vi till Gagnef och sommarstugan. Det regnade i Insjön innan vi åkte men i Gagnef 15 min bort så var det torrt. Lämnade lite grejer i stugan lekte lite i sandlådan innan vi åkte vidare till Tulavippan och lämnade lite av de kläder jag ska försöka sälja.

När vi kom hem till Insjön tog vi en promenad för att lugna ner killen lite iom att han sovit för lite, det gjorde susen. Morfar hittade en stor balja som killen kunde bada i, han blev helt tokigt glad av att få plaska och mysa i badet. Tror han tycket det var rätt skoj istället för att bada i badkaret. som hemma.
Han orkade med middag och kvällsgrört innan han precis som förra kvällen bara behövde läggas i sängen och somnade själv som hemma. Super duktig :-) igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0