Första dagis sjukan..... :-(

Jaha igår kväll kändes Mathias lite varm, så pass att det blev alvedon till natten. Sov ändå ganska bra på det.

Men imorse var det 38,7 så det blev ingen förskola idag. Killen är helsnorig och väldigt klängig på pappa. Men som tur är så äter och dricker han bra.

Jag tog en tur på fm till Tantolunden där de hade smaka på mässa. Super mysigt, Många landskap var representerade och man kunde smaka och köpa olika ekologiska och roliga produkter. Jag hade läst på lite innan så jag visste att det kommer att vara mycket folk som vill gå där mellan tälten. Därför hängde jag på låset :-) man får så mycket ut av det.
I Dalarna så köpte jag tunnbröd  som de precis bakat på hällen och så köpte jag en glass gjord på strutsägg från struttsfarmen i Borlänge. Kul! I Gotlands län köpte jag ett äppelknytte, typ grov macka med inbakat äpple, kändes nyttigt.

Sen blev det äppelcider, blåbärs nektar, plomon, äpplen, kanelbullar,ostkaka, mandelpotatis chips. Ja jag tror det var allt.
Man hade kunnat handla hur mycket som hellst och ätit massor av gott.
Super mysigt med kanon väder, klarblå himmel och sol och varmt.
Men ju längre tid jag gick omkring ju mera folk kom det så vid halv 12 drog jag mig hemmåt.

Tog tuben till Fruängen och där på torget tänkte jag passa på att köpa hem lite jordgubbar till sjuklingen. En liter gubbar för 25:- det är ju helt okay tycker jag, har ätit dem tidigare så jag vet att det är goda och lagomt små till Mathias. När jag skulle betala säger farbrorn 2 för 30:-  jag nappar så klart och är super nöjd när jag stiger på bussen hem.

Mathias låg och sov så jag och Daniel mumsade i oss en liter gubbar på engång. Vi behöver oxå lite vitaminer.

Eftermiddagen har varit lugn, hem mest försökt få Mathias att dricka äta och vila. Han är duktig, äter och dricker bra och kan sitta en liten stund i soffan iaf och vila sig lite.

Nu fick han alvedon till natten igen, men jag har varit in till honom 4 ggr redan. Det är svårt att ha napp när man är snorig och när han vaknar hittar han inte nappen. Så det kan blir några vändor in på hans rum inatt om det fortsätter såhär.
Jag borde nog passa på att gå och lägga mig så jag orkar med natten......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0