Förkylt men det blir snart bättre...

Det går bra för Mathias på dagis, fasst det är jobbigt när han grinar när man går. Idag smög jag runt dagits för att titta igen och då gick Lena och bar på honom så han var rätt nöjd.

Igår var de imponerade av honom. När det var dax för vila så tultade de runt i vilarummet. Men när Liselotte slog på cdn med lugn musik så rusase Mathias till sin madrass och drog i filten, och somnade utan problem. Han sov oxå 2 tim och tittade upp ibland när något annat barn lät eller gick upp. Duktig kille!

När vi kom hem igår och tog av den långärmade tröjan så fanns där ett bitmärke av ett par käkar med minst 6 tänder i överkäken. Hmmm tog upp det idag när jag lämnade, tror inte de hade märkt när det hände. Men Mathias måste ju ha blivit ledsen. Det är svår för personalen att vara  med hela tiden.

Själv mår jag sådär, hostar snorar och värkande tår och rygg. Tårna är ju som de är, halva stortånagalarna som är lösa och döa vill inte följa tå formen längre utan ställa sig utåt vilket gör att det värker och är svårt att ha sköna skor på sig. Ryggen beror nog på att jag är så himla otränad, jag måste komma igång och röra på mig och göra lite stärkande rörelser.

Har endel att göra idag, handla bädda i Martins rum, och hellst damsuga av golven och plocka ihop. Bara att sätta igång så jag hinner vila emellan.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0