Nu var det länge sedan det var någon verkstad här...

Men vi håller oss nästa lika aktiva som tidigare. Men jag saknar ork och inspiration att dela med mig om vad vi har för oss. Förra helgen Mathias var här så var vi till Uppsala Fyrishov och badade i deras vattenpark. Riktigt bra ställe. Så åkte vi skridskor
Det ser ut att bli en repris imorgon :-) Den här veckan har vi fruktboastat.
Det verkar vara förkylningstider så det är bäst att fylla på allt som går... I torsdags när jag hämtade på förskolan och vi klädde på oss i hallen så kom Sona och skulle hämta frukt med några barn. Mathias ifrågasatte varför de bara skulle ha åtta bananer. ( han räknade vad de två barnen bar på 6+2) Sona svarade att de skulle dela dem. Jaha säger Mathias snabbt och självsäkert. Då blir det ju 16. Jag tycker han är härligt och superduktig på siffror och matte. Igår hade vi spelkväll här hemma. Jag sa att vi kan ta fram puffen och sitta och spela framför tv,n. Tji fick jag, klart han ville ha spelkväll men det handlade inte om tv el dataspel. Nä riktigta spel skulle det vara. Blixten monopol och blixten brädspel och blixten yatsy. Stolt mamma!! Vi kommer nog ta med några av dessa på semestern till Gotland isommar. Kan vara bra om vädret inte är på topp alla dagar. Idag har vi gjort något "svårt" men kul enligt Mathias. Vi var till Karbin klätterhall i Västberga med Jossan och Jonte.
Skoj, Dropp in i 2 tim för 180 kr/ person och då ingick lån av sele och skor samt hjälp av instruktörer.
Mathias kämpade på bra, men hade lite svårt med att låta benen jobba.
Jag överträffade migsjälv. Lyckades ta mig upp på olika banor ända till toppen. Men måste erkänna att det kändes rätt högt och det är lättare att ta sig upp mentalt än ner. Nu vart man ju nedhissad så det var ju inget problem i sig men ändå.
Mathias fotade massor på mig när det var min tur :-)
Vi kommer troligen åka dit igen. Han tycket det var skoj. När vi kom hem var vi bara tvugna att gå ut och leka i snön. Tösnö och super skojjsigt.
Mathias gjorde en bamse snöboll
Vi fixade två snögubbar innan vi hämtade kälken och åkte i backen. Sen blev det bullbak på kvällen.
Mums, bullar i tre smaker. Kanel, vanilj och mandelmassa....Lyckades precis få in det i frysen. Puh.
Mumisigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0