Lite bilder från Afrika

Det är ju ett tag sedan nu men jag har inte riktigt orkat med att få till blogginlägg som jag önskat. I påskas bar det ändå av till Afrika. Nairobi och Zanzibar på en 11 dagars mini safari med Rosabussarna (dock utan buss)
Många vackera djur och miljöer.
flera turer i safaribilarna.
Enda stället vi fick kliva ur bilarna var vid flodhästarna. Det är de djur som dödar flest människor. Maffiga djur.
Ballongflyg över savannen. Kolla in girafferna i bakgrunden som vi precis flugit över. Vackert!!
Besök i masaibyn. Tänk att de lever såhär idag på 2013, I kobajshus.
Min finaste present under resan. Ett foto av Mathias att ha vid sängen. Syrran hade tagit med det till mig, lycka.
Besök på barnhemmet.
Hit skulle jag kunna tänka mig att åka och jobba som voluntär i framtiden. När Mathias blivit stor. Nairobi skulle jag inte åka till med ett litet barn.
I denna slumm bodde 1 miljon människor. 7 st i ett rum.
Vi åkte vidare till Zanzibar, men sina fina vita stränder och ljuvliga vatten.
Simmade med vattensköldpaddor. Stora och lite läskiga djur men en kul upplevelse.
Här på ön jobbade Masaierna som vakter på hotellen.
Hela gruppen på kryddtur.
Vi gick igenom skogen och fick se alla kryddor som växer här. Sen blev det lunch, matbananer, kryddat ris och kokossås. Mums!!
Den här killen fick en nalle från ICA Kvantum som vi hade med.
Besökte  Prison island, där de stora landsköldpaddorna bor.
De var en sådär 190 år gamla
och försökte föröka sig :-)
Regning morgon men det blev sol så vi hann med att bada.
 
Vackra sjöstjärnor.
Min sista utflykt gick till ett naturreservat där träden klarade av att leva i saltvatten, de hade mera rötter över ytan och såt helt magistkt ut. Vi fick alla släppa ner frön och plantera nya träd så att denna skog skuller få fortsätta leva.
 
En intensiv och upplevelserik resa jag kan rekomendera. Men skulle inte välja att åka till Nairobi utan att vara på en organiserad resa första gången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0