Resan Rhodos del 1

Åhh gissar att jag kommer göra några inlägg från denna super vecka jag och Mathias haft på Rhodos.

Resan började tidigt. Kl 04:50 väckte jag Mathias och stoppade i honom i sin onepic och rakt in i bilen. Tjugo i sex lämnade Daniel av oss på Arlanda. 30 min innan incheckningen stängde.

Så spännande att kika på flygplan. Snart är det våran tur...

Flygturen på 3tim och 40 min var helt lagomt. Men det var svårt att äta köttbullar och mos klockan halv åtta på morgonen. Mathias fick bara i sig sin macka.

Fint flygväder och fantastiskt varmt och skönt när vi klev av. Inte ett moln på himlen.

Efter ett byte av kläder och lång lång väntan på väskan som aldrig kom. Super duktig kille som inte tjatade och klagade trots att allt tog väldigt lång tid. Anmäla försvunnen väska och sen fick vi taxi tillsammans med ett danskt par till hotellet.

Tog inte långstund innan killen toksov i bilen. Taxi tur på ca en timma till Lardos och vårat hotell Belmare.

Efter att vi köpt tofflor, handduk och solskyddsfaktor gick vi ner för att kika på stranden. Jubel av förtjusningn när vågorna kom svepande över fötterna.

Tur jag hade packat ner badkläder och ett extra klädbyte till Mathias. Nästa gång ska jag bara inte glömma att ha mobilladdaren i handbagaget.

Lite vätske intag på rummet. Det är viktigt med massor av dricka när det är så varmt. +33 i skuggan.
Vi varvade våra middagar på två tavernor. Första kvällen blev det pizza.

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt att ni haft det så bra, men vilken otur med väskan! Precis det man är rädd för och på ditvägen och allt. Du får berätta hur det gick sen! Hoppas i alla fall att ni är nöjda med allt annat.
Kram, Frida

2012-09-19 @ 14:50:17
URL: http://fridahelena.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0