Barnensdag på CityGross

Idag var det barnensdag på CityGross med temat Pippi och Superhjälte.
Jag har ett par kvällar tillbringat tiden vid symaskinen för att sy om mina gamla gepardbyxor till en superdräkt till Mathias. Visste inte om att denna dag skulle komma på CityGross så det var bara en lyckoträff.
Ica Kvantum firar 30år och har även de lite festligheter idag. Så vi stannade till där och blev ansiktsmålade som en riktig super katt.
Gillar mina inköpta djävulshorn som jag köpte för att ha som stomme åt kattens öron.
På CityGross möttes vi av Pippi och Stålmannen. Det blev fotografering. Hmm bilden de tog med Mathias blev inte riktigt lika bra. Då var han blyg och hade tungan ute och stod på golvet. Så vi får väl se om vi har någon vinstchans idag.
Han gjorde iaf succe bland personal och kunder i butiken :-) när han flög omkring bland hyllorna.
Inne i butiken träffade vi kinderägget och fick snurra på choklahjulet och fiska i fiskdammen. På CityGross har de sen en tid tillbaka en järnväg(klistermärken på marken) där barnen får passera några olika stationer och stämpla ett kort. När man är klar lämnar man in sitt stämplade kort och får en stämpel i sitt pass. När man åkt typ 10 ggr och fått sånna stämplar får man en leksak för 100kr. Vi kämpar på  och Mathias är så duktig att köa till spelhörnan för att få sina stämplar.
När vi kom hem kikade vi på alla presenter han fått. Ett pepsiglas med en fotbollspelare på, tatueringar, svarte petter kortspel, hörlurar, festis, godis, liten väska och en CocaCola shopping bag.
Nu har vi tagit en våffel lunch och myser i soffan till Bilar filmen. Härlig lördag.
 
 
Å föresten, min gårdag på Älvsjömässan, Syfestivalen var toppen. Workshoppade och handlade massor av pyssel. Ska bli skoj att pyssla lite så småningom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0