Ja här går sjukan runt...

Efter att Daniel och Mathias varit hemma i tre dagar mådde de lite bättre så vi tog en utflytk till en morto fixar verkstad utanför Södertälje. Mitt ute i skogen dök en bondgård upp och bakom den låg verkstaden. Verkligen inte lätt att hitta.
När Daniel gick in i vekstaden passade jag och Mathias på att kika in de vackra djur som fanns på gården.


Highland cattle i tre olika hagar hade de stora fina djur med bamse horn och lång päls.


Inget man skulle vilja hamna på samma sida staketet som, hornen är super stora.

Mathias tyckte det var lite läskigt att stå nära när jag ville fota.


På vägen hem såg vi oxå en

Fin räv på åkern. Synd att jag inte hade kameran med utan bara mobilen. Den var riktigt fin.

Jaha i onsdags rignde jag dagis och sa att Mathias kulle tillbaka till dagis på torsdagen. Jag hade pratat med jobbet om att jag skulle jobba och Daniel skulle tillbaka till sitt jobb. Men tji, vaknade på torsdagmorgonen med hög feber och ont i huvudet i massor, och så hosta på det. Så det blev att vara hemma.

En riktig pers att hämta hem Mathias från förskolan när dagen för honom var slut. Han nostade en del natten mot fredagen och klagade på värk i benen och haltade omkring här hemma så han fick vara hemma med mormor som tur nog kom på besök. Jag var heldäckad ännu högre feber och huvudvärk som inte gick bort av värktabletter. puh.
Men nu så har febern släppt och huvudvärken är borta. Känner mig bara svag och yr, kanske inte så konstig när jag inte fått i mig mat på ett par dagar.
Tur det är en dag kvar på helgen innan det är dags att gå till jobbet igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0