Fint väder och vi ville ut och mysa....

Idag hade jag planerat skridskor för mig och Mathias. Han vaknade vid 7 och vi käkade frukost. Flingor och mjölk, tänkte ta med mackan till utflyckten. Han klagade på ont i magen och jag skulle blåsa några gånger.

Tillslut skickade jag in honom på toa och där kom bara kräks :-)
Hela frukosten kom upp, så ville han ha chips och choklad och då fick han de. Bättre de nä ingenting.

Sen kom pappa upp och Mathias verkade pigg, hade inget ont i magen så vi tog och packade in skridskorna och bredde macka.

Jag hade googlat för att försöka se om de fortfarande hade is men hittade ingen bra sida, såg bara att alla sjöisbanor nu var stängda.

Glada gick vi från bilen till rinken som verkade öde, såg ingen där...

Kanske inte så undra på för när vi kom nära såg vi att det inte fanns någon is kvar.

Det var mera is på vägen från bilen än innan för rinken.

Vi träffade en tjej som berättade att de hade hockeyskola i ishallen så vi gick dit och tittade.

Vi fick ju iaf se skridskoåkare.
Och så passade vi på att fika macka.


När vi sen gick mot bilen hittade vi ett till stort hus och gick in för att kika, där var friidrottshall men massor av folk som hoppade stav, och höjd. Skoj!

Så åkte vi hem och killen ville inte ha lunch, hmm mår nog inte på topp. Men han somnade och sov iaf ett par timmar. Jag passade på att jobba lite, det är schemadags igen och jag ska lämna ut förslaget på måndag. Skönt nu är det fixat!!

Får nog bli en lugn eftermiddag. Ikväll blir det att titta på melodifestivalen. Nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0