Bebis besök....

Idag har vi varit och besökt Cornelia och hennes en månader gamla lillasyster Alice. Mathias tycker det är spännande med "Bäbis" och så var det kul att få leka med Cornelia igen. Hon hade gungor och en studsmatta. Den var skoj.


Cornelia är 4år och en tjej som gillar att ta hand om små killar på 2år. Även om hon gillar att styra och ställa oxå. Sätta upp lite egna regler och så :-)


Majskroke mys i soffan.

Alice en månad imorgon. Så söt.
Det var kul att komma iväg och träffa Anna och hennes barn lite. Kul att hinna med de en vardag innan middagen.

När vi ätit middag så popade vi mera popcorn. Mathias blev ju sjuk förra veckan när han tagit med popcorn så vi gör om det denna vecka, men vi utökar med sugrör. Så det blir lite partystämning över det hela.

Jag råkade gå förbi barnaffären som säljer begagnade kläder och leksaker idag när jag gick till bilen. Blev en pop windstopper som jag nu lagt ut på tradera och hoppas på lite vinst och så kunde jag inte motstå en gitarr till Mathias för 40kr. Han spelade och sjöng hela vägen hem i bilen :-)

Ikväll har tankarna gått till hur jag mådde för exakt ett år sedan. Då var jag fullproppad med cortison för första gången och inatt kunde jag inte sova, rödblossig tog jag mig till SÖS för att få de första cellgifterna.

Jag mår riktigt bra just nu. Det enda är väl att jag har lite vätseansamling i det opererade bröstet. Det blir lite hårt på kvällen och därför ska jag försöka masera och trycka pullserande i 15-20 min varje kväll. Och avsluta med lätta fina smek ner mot ljumsken. Lymfarna där nere ska hjälpa de som har det tufft i armhålan att få ut vätskan ur kroppen. Jag ska nu försöka mjuka upp och leda iväg vätskan med min egenvård i tre veckor sen ska jag ringa lumfterapeften igen och stämma av. Annars kan hon skriva ut en bh med tryck eller så kanske jag behöver lymfmasage. Vi får se. Hoppas iaf att det inte blir något bestående. Men lymfsköterskan som jag träffade i måndags tycket att det verkade helt normalt. De var vanligt att tre månader efter avslutad strålning drabbas av vätska i strålningsområdet och så blir det bättre och bättre kommande månader. Jag ska nu försöka hjälpa till så det försvinner helt.

Min bok tog slut igår. Nu har jag bara en bok kvar av min favourite författare. Men det kommer att släppas en ny pocket i juli tror jag det var. Känns så kul att ha suget efter att läsa en bok igen. ( funkade inte alls under behandlingarna och tiden efter det)
Nu är det hög tid att förbereda morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0