Första fredagkvällen på läääääänge.

Efter att natten mot torsdagen var en jobbig natt, Mathia spydde ner sängen tre ggr, så kom den här fredagen som ett frimärke på posten.
 
Igår fick Mathias vara hemma med pappa, men då mådde han ändå ganska bra. Behövde bara dricka och äta upp sig lite. Idag har han haft det toppen på dagis igen.

Nu så var min första vecka på jobbet klar. Det känns bra, även om det blir mera och mera komplext med alla dokument som ska lagras och diareföras hit och dit. Men men det kommer väl en tid då jag föstår det med.

Efter jobbet idag så han jag precis in till coop i huddinge och köpa en kruka med tre tulpaner i. Super fin så nu står den på köksbordet och visar att våren är på väg.

Innan jag hämtade Mathias han jag oxå med att åka till Jula köpa ny pulka, den gamla är sönder körd, till apoteket och ICA.
Hämtade Mathias lite tidigare idag för jag ville vara ute och testa pulkan. Oj oj oj vilken skillnad, jag var tvungen att titta bak flera ggr när jag drog honom för jag trodde han ramlat av, så lätt gick det.

Han åkte i backen och hoppade över snövallen och ut på vändplanen och skrek av förtjusning. Så vi var ute och lekte en stund och Jonte kom oxå och pulkade.
Sen gick vi in och fixade mat gjorde en makaronelåda av rester till Mathias och sen hjälptes vi åt att göra en potatisgratäng till mig och Daniel.

Jag ska försöka ta det lite lugnt i helgen och vila lite, ja ja lite iaf. Imorgon kommer Jocke från br föreningen och går igenom elen när Mathias ska sova. Vi har ju tagit på oss uppdraget att sköta elavläsning/avstämning. Ser riktigt fram emot det faktiskt. Jag gillar sifror och att räkna ut vad var och en är skyldig eller har betalat in för mycket. Vi är ju en ganskaliten förening med 33 lägenheter.

Nu ska jag bara passa på med att njuta av min första fredag på länge. Innan jag började jobba hade jag ju fredag varje dag, nu kommer den som för alla andra en gång i veckan. Bäst att passa på att njuta.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0