Julmarknad i Tyresta narutreservat.

Härlig lördag. Massor med snö och -8. Perfekt dag för julmarknad så vi åkte till Tyresta naturreservat i Haninge.
Jag blev så nöjd med mig själv att jag kom på att ta med pulkan till Mathias. Den kom väl till pass mellan parkeringen och julmarknaden.

Och pappa var på ett lekfullt humör : )

Innan vi kom in till markandsområdet stod en smed och sidde. Såg trevligt ut.
 
Här fanns stånd med olika krims krams men bara typ hemgjort. Inte för att vi handlade något med det var myisgt. Mathias fiskade i fiskdammen och så fick han en korv.

Det var mumsigt
 Vi gick en sväng och kollade på de fina hästarna. Vissa var lika breda som höga. De skulle ha ponnyridning men vi tyckte det räckte och gick mot bilen.

Vissa kom dit på skidor och mannen mitt i bild stor och yxade till ett par skidor.

Mathias hann bli helt rödblommig innan vi satt oss i bilen på väg till ICA Kvantum, Kungens Kurva.
I senaste reklambladet hade jag sett att tomten skulle vara på besök och tog man med önskelistan så skulle man få en liten godispåse. Me like!
 Så där hittade vi tomten (eller tomtemor med skägg)
Mathias lämnade över önskelistan och fick en STOR påse och en kalender.

Mathias ville inte sitta i knä och bli fotad, var lite blyg och ville inte lämna mig. Kan ha att göra med att det var sovtid och han var trött.


Tomten hade fullt upp att ta emot önskelistor från barn som ville ha godispåsar.
Jag blev klart imponerad av innehållet.

En kalender, liten chips, liten gott och blandat, liten bilar och nappar och den tandkräm.
Vet inte vad de tänkte när de kallade det en liten godispåse. Hur hade då en stor sett ut ; )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0