Tvättade peruken...

Igår kväll tvättade jag peruken för första ggn oxå. Det var inte så himla lätt som jag trott. Och jag tycker inte den blev helt okay heller.

Först skulle man kamma ut den sen lägga den i ljummet vatten med shampo och låte den ligga i 10 min, jag glömde av mig och kom på efter ca 25 min att jag höll på att tvätta peruken. Sen skulle man skölja och lägga den i ljummet vatten med balsam i 10 min, jag kom ihåg tiden där men började sen skölja ur peruken och läste samtidigt, skölj inte ur balsamet. Skit igen, så jag skakade ur den och satt den på torkställningen och sprayade på lite spraybalsam istället.

Imorse hade den torkat så jag kunde kamma den igen och när jag hade den idag satt jag upp håret i en låg toffs. Få se om jag måste tvätta om den för att få den snygg igen. Det är mycket man ska kunna fixa när man inte har håret på rätt ställe :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0