Det bara snöar och snöar.......

Igår hade vi besöka av Lotta och Jonas från Falun. Jag och Mathias var ute och åkte pullka i väntan på att de skulle komma. Så drack vi glögg och åt pepperkakor innan vi gick in. Det var mysigt iaf för oss som var påklädda för att vara ute :-)

De hade med sig massa paket och presenter. Tusen tack. Mathias har idag haft nya mössan och vantarna när vi var ute.

Det blev köttbulls macka med rödbetsallad till fika innan de for. Sen tog jag det bara lungt tills Matias vaknade.
Sem måste vi ju passa på att gå ut när det är så skoj med snön. Det var fullt med barn ute när vi kom ut men innan vi gick in var det bara dennis kvar. Klockan var över 4 och det var mörkt. Jag såg en sten i pullkabacken som jag tänkte sparka bort och upptäckte då att det var en mobil. Gick runt till de som varit ute men ingen hade tappat någon. Så jag tog och skrev lappar och satt upp på lyktstolparna.

Senare på kvällen sa Daneil att jag kunde ju sätta i mitt 3-kort och kolla om det fanns något tel nr inlagt på telefonen. Sagt och gjort, det funkade ju, nog för att batteriet nästan var slut men lyckades hitta ett nummer under Hem. Ringde och de blev super glada, de bodde i Solna och hon hade tappat sin telefon i lördags.
Men allt hade en förklaring när de idag kom och hämtade den.
De hade varit med en bekant och kollat på ett av våra radhus som var tillsalu. Antagligen tappat mobilen när de klivit in i bilen. Gården har blivit skottad med traktor och barnen har slitit bort snön där den hamnade och vipps så hittade jag den.
Som tack för allt besvär jag gjort för deras skull så fick jag en julgrupp. Super fin! En röd julkruka i metall med en en och liten julstjärna och murgröna och till Mathias förtjusning en tomte.

Vi var ute på förmidagen idag och skottade igen för det har snöat inatt. Nu snöar det igen och skulle behöva skottas igen, jag som tänker åka och handla.
Det verkar ska vräka ner snö ända tills imorgon vid 8. Härligt men det räcker nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0